Construirea credibilităţii prin marketingului social

26 12 2008

Companiile au înţeles că programele de responsabilitate sociala joacă un rol foarte important în construirea reputaţiei şi contribuie la câştigarea încrederii partenerilor, indiferent de domeniul de activitate.

Una dintre organizaţiile care pariază pe marketingul social pentru îmbunătăţirea imaginii şi a credibilităţii companiei, precum şi pentru obţinerea sprijinului comunităţii locale este Gabriel Resources, care deţine 80% din acţiunile Roşia Montana Gold Corporation (RMGC).

Proiectul Roşia Montana promite să desfăşoare activităţi miniere în vederea construirii unei infrastructuri compatibile cu obiectivele culturale, sociale, economice şi de mediu ale comunităţii locale şi ale organismelor naţionale şi internaţionale, urmărind dezvoltarea durabila a societăţii.

Campaniile sociale ale RMGC au fost apreciate de specialişti în domeniu, însa, deşi au contribuit la creşterea notorietăţii aspectelor pozitive ale proiectului, au dat greş în a-şi atinge scopul de a neutraliza percepţiile negative.

Obiective precum dezvoltarea durabilăa a societăţii şi transparenţa asigurată prin publicarea unor rapoarte sociale optimiste nu pot garanta însă succesul programelor de CSR. Este imperios necesar ca acestea să fie în acord cu misiunea, viziunea şi strategia organizaţiei, dar şi cu comportamentul în societate al acesteia, orice discrepanţă putând fi sancţionată.

Importanţa economică şi culturala a zonei Roşia Montana, recunoscută la nivel internaţional, problemele legate de mediul înconjurător şi mai ales profitul uriaş pe care l-ar obţine compania canadiana, comparativ cu beneficiile obţinute de statul român şi lipsa de transparenţa financiară a proiectului pun într-un con de umbră toate beneficiile pe care le-ar aduce proiectele de responsabilitate sociala ale RMGC.

Deşi susţinătorii marketingului social apreciază abordarea propusa, iar publicul larg eforturile RMGC pentru îmbunătăţirea vieţii comunităţii locale, nu se pot trece cu vederea scandalurile privind practicile incorecte, efectele negative demne de luat in seama şi nici aspectele discutabile numeroase ale proiectului.

Probabil ca o mai mare deschidere în discutarea problemelor cu care se confrunta acesta ar fi contribuit la creşterea încrederii publicului în intenţiile companiei. Mai este mult până la neutralizarea percepţiilor negative şi până la ameliorarea credibilităţii companiei şi a programelor sale.

Cristina Aliman

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: