Cum să faci zag, când ceilalti fac zig: The Brand Gap – Marty Neumeier

26 12 2008

bg3Dacă s-ar fi dorit crearea unei cărţi despre cum să-ţi construieşti brandul, atunci the Brand Gap cred că ar fi fost rezultatul. Citind cartea lui Marty Neumeier, preşedintele unei firme americane de consultanţă in colaborare de brand, am avut impresia că am în mână o antologie de citate, cuvinte alese şi concluzii extrase din lumea marketingului şi comunicării. Diferenţa consta in faptul că ideile se leaga nu doar prin tematică, ci prin continuitate logică, având o coerenţă proprie. Majoritatea ideilor prezentate nu sunt descoperiri surprinzatoare şi pe deplin revigorante prin noutatea lor, dar capătă o importanţă prin faptul că mesajele conduc la o imagine clară si organizată a procesului de construire a unui brand de succes şi rolul marketingului în tot acest proces.


În câteva cuvinte, the brand gap oferă sfaturi referitoare la construcţia de brand:

– ai grijă să “naşti” bine brandul;

– un brand e ca un ideal platonician;

– minţile noastre sunt croite pentru a sesiza diferenţele;

– brand management este un management al diferenţei;

– încrederea în produs e ceea ce determina alegerea de către consumator;

– ar trebui sa fim mai atenţi la UBS (unique buying state of mind);

– un brand nu este ceea ce zici tu, ca om de marketing, ci ceea ce zic ei (consumatorii)

– inovaţia creează magia în afacere şi trebuie să se reflecte în design;

În mare, Marty neumeier propune o colaborare perfectă între raţiune şi magie, strategie şi creaţie. Este normal ca brandul tău să fie vulnerabil şi să arate acest lucru, atât timp cât există o corespondenţă cât mai ridicată între imaginea şi activitatea companiei.

Dar ideea centrală a cărţii este că ceea ce determină apariţia unui brand în mintea consumatorilor este elementul diferenţiator, susţinut de inovaţie şi utilitate; iar pentru ca brandul să fie perceput în modul dezirabil de către consumatori, acesta trebuie să folosească mesaje care să-l facă carismatic. Aceste mesaje sunt acelea care scurtează prăpastia (the brand gap).

Este o carte care merită să fie recomandată celor interesaţi de domeniu marketingului, pentru că într-un spaţiu foarte restrâns şi într-un mod extrem de concis, reuşeşte să transmită idei esenţiale pentru construcţia unui brand. Mai mult, apelul la elemente vizuale şi micul glosar de termeni generează claritate în mintea cititorului. Ideile sunt uşor de reţinut şi includ acele mari coordonate despre cum să micşorezi diferenţa între strategia de brand şi execuţia de brand.

Ana Trif

 

Advertisements

Actions

Information

One response

17 02 2009
timea

unde pot gasi cartea asta in ro? o tot caut de cand a aparut




%d bloggers like this: