Marketingul şi etica

26 12 2008

Are marketingul de-a face cu etica? Răspunsul este unul evident: şi da, şi nu.

Da, profesioniştii din marketing îşi asumă şi urmează coduri formale sau informale de natură etică. O seama de guru ai marketingului adună audienţe strălucite şi, printre tehnici şi metode, îi îndeamnă pe marketerii învăţăcei să urmeze principiile şi valorile care se inspiră din etică şi morală, în relaţia lor cu clienţii şi cu consumatorii finali.

Nu, sau nu ştiu ce ar spune consumatorii finali pentru că sunt prea mulţi şi n-am avut vreme să-i întreb. Dar ceea ce ştiu e că, din cultura populară a consumatorului final, se spune foarte plastic şi în termeni de marketing că afară-i vopsit gardul şi înăuntru leopardul… Plasticitatea exprimărilor populare pare să nu exprime o atitudine convergentă cu cea pozitivă împărtăşită de primul grup la care m-am referit în ceea ce priveşte valoarea inclusă a eticii în actul de marketing.

Un răspuns tranşant încă se mai caută, de la Walt Disney încoace: “Nu mă îngrijorează dacă ceva este ieftin sau scump, mă îngrijorează doar dacă este bun, de calitate. Dacă este suficient de bun, publicul cu siguranţă îl va cumpăra”.

Dorina Şerban

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: