Bursa Brandurilor. Episodul II (Frumuseţea este… Nivea, cu zâmbet Colgate)

2 01 2009

BrandRate* a mai stabilit un câştigător în ringul brandurilor, de data aceasta la una dintre categoriile de top în ale cheltuielilor de promovare: cosmetice şi produse de îngrijire personală (2007- cheltuieli brute de publicitate de peste 1 miliard de Euro). First of all, pentru mine categoria în sine ridică ceva probleme: e ca şi cum am amesteca mere cu pere, de la pastă de dinţi şi şampon, la creme şi produse de make-up, direcţia este aceeaşi, traseele sunt însă diferite. Aşa că, în final, câştigătorii sunt mai mulţi, fiecare pe segmentul lui de piaţă …

Şi cum timpul şi spaţiul în lumea virtuală sunt şi ele limitate, mă văd nevoită să favorizez un singur câştigător. Să fie Nivea, care e vârf de lance pe o piaţă a cosmeticelor dominată incontestabil de brandurile internaţionale. Surpinzător sau nu, se pare că nemţii nu sunt fruntaşi doar pe piaţa auto. Ceea ce merită subliniat este că rata de utilizare (38,03) şi rata de recomandare (24,44) pentru Nivea depăşesc semnificativ, în cazul celei dintâi, rata de comunicare (22,56) şi, mai mult, sumele investite de Nivea în comunicare au fost mai mici comparativ cu cele investite de brandurile concurente. Concluzie: Non multa, sed multum. Ce se ascunde dincolo de cifre: un brand care comunică eficient şi coerent, atuul prezenţei pe raft – de la hipermarket la buticul de lângă bloc, şi capitalul de imagine al unui brand istoric cu o experienţă de aproape 100 de ani… Aici voiam de fapt să ajung! Zilele trecute am intrat pe site-ul nivea.ro şi am pierdut minute bune fascinată de istoria ilustrată a brandului, amuzându-mă cu primele reclame şi, în final, bucuroasă de o redescoperire a brandului. Ce face timpul dintr-un brand, sau, poate mai corect spus, câte poate face un brand în timp!…Nu o să insist, dar vă recomand să vă faceţi timp pentru biografia în imagini a brandului Nivea.

nivea

În rest, revenind la BrandRate: un zâmbet larg marca Colgate, lider detaşat în ceea ce priveşte raportul calitate-preţ (29,45), mici ezitări pentru Avon la capitolul comunicare (-6,93) şi recomandare (-8,63) şi alte câteva prezenţe notabile pentru Gilette, L’ Oreal sau Dove în plutonul fruntaş.
zambet-small

* Sursele de date privid rezultatele studiului: http://www.standard.ro, emisiunea Market Briefing de pe The Money Channel (17.11.2008).

Diana Simion

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: