Bursa Brandurilor. Episodul III (Carrefour ia partea Leului)

2 01 2009

Jocul percepţiilor naşte surprize! Aşa s-a întâmplat şi în cazul rezultatelor BrandRate* privind retailerii de pe piaţa românească. Dacă pentru mine Metro este un capitol demult închis, care acum echivalează cu imaginea unei magazii friguroase, cu produse pline de praf, veselă ciobită şi prea puţine case de marcat, se pare că românii îl menţin încă în Top five pentru fiecare indice, într-o zonă pozitivă destul de confortabilă (un notabil loc 5 la General Rate şi un neaşteptat loc 3 la Quality Rate). O pălărie prea mare pentru Metro dacă mă întrebaţi pe mine! Ştiu; o să îmi răspundeţi că are avantajul deschizătorului de drumuri şi al vizibilităţii create în timp, căci el a purtat povara educării consumatorului pentru ofensiva hipermarketurilor şi apusul ciupercilor luminoase de la parterul blocurilor…

Recunosc: sunt din categoria consumatorilor seduşi de Carrefour şi cuceriţi de Real. După cum arată şi rezultatele BrandRate, Carrefour nu doar că este lider pe această piaţă, dar are un avans considerabil faţă de competitorii săi (diferenţe de aproximativ 30 de puncte faţă de locul secund la General şi Quality Rate). Între noi fie vorba, nici Carrefour nu e lapte şi miere, dar entuziasmul românilor e răspunsul la o reţetă de succes.

Ar mai fi ceva de lucrat la capitolul preţurilor, care nu de puţine ori ne joacă feste la casă, la capitolul aglomeraţie şi amabilitate, dar lucrurile par să se îndrepte într-o direcţie bună. Mai mult, provincia aşteaptă cu braţele deschise hipermarketul de top, oricare ar fi el, care tinde să devină un gen de agora consumeristă în care utilul şi plăcutul par să se completeze destul de bine. Cursa provinciei rămâne deschisă. Ceea ce nu trebuie pierdut din vedere este avantajul competitiv al primului sosit!…

* Sursele de date: http://www.standard.ro, emisiunea Market Briefing de pe The Money Channel (10.11.2008).

Diana Simion

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: