Second Life: virtual Bucharest

2 01 2009

Începând din această lună Bucureştiul are o proiecţie în lumea virtuală, Second Life, proiect ce a devenit pe parcurs o alternativă la marketingul clasic.

Versiunea 3D a Capitalei, creată pe o insulă virtuală ce are aproape 65.000 de metri pătraţi reali, doreşte să ofere companiilor româneşti ocazia de a testa eficacitatea marketingului virtual în cadrul celei mai populare reţele sociale 3D existente.

second-life5

„Virtual Bucharest a fost gândit, în primul rând, […] ca o oglindă digitală a mediului de afaceri local, un spaţiu de promovare a brandurilor şi companiilor locale într-un mod inovativ, tridimensional”, a declarat Aura Tatu, Business Developer Chase Corp.

Acest proiect promite mult şi are şanse ca în viitor să fie un instrument util pentru multe companii şi nu numai. Totuşi la nivelul la care este acum realizat, şi aici mă refer la versiunea Bucureştiului, va fi nevoie de o perioadă mai lungă până să ajungă la nivelul celorlalte oraşe virtuale.

Fără intenţia de a critica, trebuie să spun că în România s-ar putea să nu se bucure de un succes foarte mare în rândul firmelor, pentru început, şi datorită faptului că majoritatea companiilor româneşti sunt reticente şi nu vor înţelege necesitatea sau utilitatea acestui proiect. Cu toate astea printr-o promovare adecvată şi mai ales prin exemple de urmat, cum sunt Vodafone şi bine-nţeles Harvard şi NASA care utilizează în prezent interfaţa Second Life, vom putea ajunge la un nivel ridicat de utilizare.
second-life-21

Acest tip de marketing se va dezvolta din ce în ce mai mult deoarece timpul este foarte important pentru toate companiile, iar acest proiect aduce avantaje reale, ajutând la întărirea imaginii firmelor, la realizarea diverselor simulări şi cercetări, la organizarea de conferinţe şi întâlniri în mediul virtual.

Avand în vedere multitudinea posibilitîţilor de care dispun utilizatorii, aceasta proiecţie a vieţii reale are şanse de a promova în cele mai inovative moduri, brandurile autohtone, dar şi ţara noastră şi turismul românesc.

Până în prezent Bucureştiul virtual se bucură de un număr mare de vizitatori, majoritatea blog-eri, pasionaţi de internet sau specialişti în domeniu, fapt pentru care o campanie de marketing, de promovare sau de lansare a unui produs sau serviciu ar avea toate şansele să fie o reuşită. Este cunoscut faptul că multe persoane au inceput sa facă cumpăraturi pe Internet şi în mod deosebit partea de cercetare, de prospectare a pieţei şi a variantelor posibile este facută on-line. Acest lucru ar favoriza societăţile care s-ar regăsi în magazinele virtuale din Second Life.

Nu putem spera decât ca, în viitorul foarte apropiat să avem şi să ne folosim de toate beneficiile pe care ni le oferă Bucureştiul virtual.

Sursa: http://www.mediafax.ro

Rozalia Zidaru

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: