„Interzis accesul biciclistilor” în parcul pentru biciclişti amenajat de Petrom

3 01 2009

Este tot mai vizibilă implicarea marilor companii în activităţi de responsabilitate socială ce vizează domenii adiacente obiectului de activitate sau în activităţi ce ţin de raţionalizarea consumului produselor oferite spre vânzare. Pentru că ne sunt cunoscute efectele poluării, Petrom se implică în campanii de protecţie a mediului şi a resurselor naturale, cum este şi campania „Petrom: Respect pentru Viitor”. Sub acest nume apare şi intenţia companiei de a susţine, nu condusul maşinii alimentate cu carburanţii Petrom, ci mersul pe bicicletă.
p1020883_

În luna septembrie, în cadrul Crosului Petrom ajuns la cea de a treia ediţie, Petrom a declarat că se va angaja în amenajarea unei piste pentru biciclişti, urmând să se construiască, pentru fiecare participant, un metru de pistă în Parcul Bazilescu din cartierul Bucureştii Noi.

Problema pistelor pentru biciclişti pare să câştige teren, şi asta nu numai din cauza traficului tot mai îngreunat, ci datorită bicicliştilor nemulţumiţi. Este uimitoare diferenţa dintre situaţia actuală din ţară în comparaţie cu ţările mai dezvoltate. Poate că şi cei de la Petrom au văzut parcările pe trei etaje pentru biciclete din Amsterdam, dar poate mizează pe obţinerea unui vot. L-au obţinut cei de la Petrom prin amenajarea pistei de biciclete? Se pare că nu au obţinut votul majorităţii.
p1020879_1

Într-adevăr, Petrom s-a ţinut de cuvânt prin amenajarea unei piste de 1700 de metri în parcul din cartierul respectiv. Toate bune şi frumoase până când parcul a fost frecventat de bicicliştii „recunoscatori”. Aceştia au avut surpiza să remarce că cei de la Petrom nu le satisfac în totalitate nevoile, în ciuda tam-tam-ului de natură promoţională. Piste începute şi terminate brusc, fără a avea un indicator de sens, plăcuţe cu „Interzis accesul biciclistilor” sunt câteva din nemulţumirile bicicliştilor.

Apare inevitabil întrebarea: care este scopul efortului financiar dacă munca nu este finalizată? Implicarea în acest gen de proiecte poate sprijini cu adevărat anumite categorii sociale, şi, poate că în prim plan, poate aduce un anumit prestigiu. Chiar dacă este în trend ca firmele să îşi asocieze imaginea cu activităţi ce ţin de marketingul social, atunci când aceste activităţi sunt tratate cu superficialitate nu fac altceva decât să atribuie o bulină neagră şi să afecteze credibilitatea firmei.

Sursa şi imagini din parcul Bazilescu via http://mocioi.wordpress.com/2008/12/08/256/.

Irina Mastacaneanu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: