Bursa Brandurilor. Episodul VI (Carne nu e, sărbătoare nu e !)

3 01 2009

Sărbătorile de iarnă se apropie de final, cu tot cu prelungirile aferente…Tradus în limbaj de marketing: uitatul prin vitrine = prospectarea pieţei, înghesuiala pe culoarele strâmte ale hipermarketurilor = decizia la raft, coşul plin şi portofelul gol = promoţii şi oferte de sezon. Dar, dincolo de toate, elementul comun: Crăciunul = Mâncare la puterea „n”, căci Sărbătorile sunt ale consumatorilor cu hiper stomacuri.

În acest context al festinului de Sărbători, rezultatele BrandRate privind categoria „alimente” vin să confirme o veche vorbă românească: Cea mai bună legumă e tot carnea! Astfel, dincolo de ierarhiile pe cele trei subcategorii de produse: mezeluri, lactate şi ulei, în clasamentul cumulat pe toţi indicii luaţi în calcul de BrandRate, mezelurile, prin reprezentanţii de prim rang Cristim şi Campofrio, ocupă poziţiile fruntaşe. Deci, românii au decis în unanimitate: locul I la Calitate, Satisfacţie, Raport calitate-preţ, Rata de utilizare şi, cum era de aşteptat, la Recomandare. Revenind la clasamentele pe subcategorii, Bunica (Untdelemn de la Bunica) devansează dansul legumelor Floriol, iar Unisolul se agaţă şi el de ultima treaptă a podiumului. Lupta pentru supremaţie în rândul lactatelor este mai strânsă, ţinând cont de aglomeraţia de branduri şi de investiţiile semnificative în artileria publicitară. Deşi câştigătorul nu ia totul în cazul produselor lactate, merită punctate victoriile La Dorna pe frontul Utilizării, Calităţii, Recomandării şi Satisfacţiei, victoriile Napolact pe zona Comunicării şi a Raportului calitate –preţ şi efortul Milli, care reuşeşte să se menţină în top 3.

Ştiu că nu e în spiritul sărbătorilor, dar avem şi un Hopa Mitică: Danone, care, dincolo de locul 3 la capitolul vizibilitate, graţie investiţiilor nete în publicitate, estimate de NewsIn AdRating la 6,9 mil. Euro, este în cădere liberă, ocupând ultimul loc pe aproape toţi indicii (cu scoruri negative). Poate 2009 va aduce un facelift şi pentru Danone.Dacă nu, Danone va trăi, ca multe alte branduri cu o copilărie fericită în lumina reflectoarelor … din amintiri.

Şi pentru că e vremea marilor cuvinte, revin la celebrarea Cărnii la ceas de sărbătoare: Dacă masa plină de carne nu e, sărbătoare nu e!


mezeluri1

Ce am găsit în sacul Moşului…


Sursele de date: http://www.standard.ro

Diana Simion

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: