CharityGift.ro – primul magazin virtual cu scopuri caritabile

3 01 2009

Acest proiect de responsabilitate socială a luat naştere în luna noiembrie a anului curent, din iniţiativa unei echipe de voluntari din ţară. Prin comercializarea produselor prin intermediul CharityGift.ro, firmele aleg să doneze o parte din veniturile obţinute astfel unor ONG-uri ce activează în diferite domenii (mediu, protecţia animalelor, social, educaţie-cercetare, minorităţi, artă-cultură şi sănătate).
charity-gift

În ceea ce priveşte cumpărătorul, sacrificiul acestuia este practic nul. Simpla alegere a produsului de pe acest site îl face să fie mai responsabil din punct de vedere social. Cu alte cuvinte, dacă o persoană doreşte să cumpere chiar şi o ciocolată, un procent cuprins între 5% şi 50% din costul acesteia este distribuită unor ONG-uri.

Magazinul virtual este sprijinit de o serie de parteneri, şi, surpriză sau nu, acesta este susţinut de Andreea Marin Bănică.

Este de apreciat iniţiativa CharityGift.ro nu numai datorită intermedierii actelor caritabile, ci şi pentru faptul că nu se percep comisioane de la beneficiari, cumpărători sau donatori.

Care sunt beneficiile acestor proiecte în comparaţie cu obişnuitele campanii sociale? Acest gen de proiecte sunt credibile deoarece efectul lor poate fi măsurabil şi concret, spre deosebire de unele campanii sociale. Efectul benefic asupra firmelor se concretizează atât în publicitatea pozitivă, cât şi în minimalizarea eforturilor depuse în realizarea proiectelor de CSR. Procedeul este foarte simplificat şi constă în alegerea produselor ce urmează a fi comercializate pe astfel de site-uri sau magazine, a domeniilor şi a ONG-urilor ce vor beneficia de donaţii, respectiv a procentelor aferente vânzării fiecărui produs. Spre deosebire de antrenarea în anumite campanii sociale, ce necesită alocarea unui număr şi a unor cantităţi mai mari de resurse, magazinele caritabile sunt mai accesibile şi au un efect imediat.

Cum ne putem antrena în proiecte de acest gen? Contribuţia noastră la proiecte de acest tip se poate realiza în două direcţii: participarea activă în postură de voluntari şi în calitate de consumatori. Ne obişnuim cu ideea de a achiziţiona un produs nu numai împinşi de nevoi personale, ci şi de nevoile unor categorii sociale aflate în dificultate, şi sperăm că pe viitor acest raţionament să fie unul firesc.

Sursa: http://www.charitygift.ro.

Irina Mastacaneanu

Advertisements

Actions

Information

One response

6 03 2009
Tea

Merci mult pentru sustinere! 🙂




%d bloggers like this: