Cu newsletter-ul la ”coafor”!

3 01 2009

Newsletter-ul reprezintă una dintre tehnicile e-mail marketingului ce intră în categoria mai amplă a marketingului direct, prin care brandul doreşte o experienţă cât mai apropiată de consumator. În general, newsleter-ul ajunge la o bază de date pe care compania respectivă şi-a format-o în timp, unul dintre avantaje fiind urmărirea celor la care newsletter-ul a ajuns având totodată posibilitatea de a şti numărul celor care l-au deschis. Este evident că nu putem şti şi numărul celor care au citit efectiv newsletter-ul sau care au fost impulsionaţi de acesta să adopte un anumit comportament de consum.

Din experienţa personală, de abonat şi redactor de newslettere, mi-am pus întrebări referitoare la elementele pe care ar trebui să le aibă un newsletter ca să imi atragă atenţia, să îl citesc şi poate chiar să fiu interesată să mă duc să cumpăr acel produs, dar mai ales să nu ajung la efectul: ”vă rog să mă dezabonați de la acest newsletter întrucât nu mai doresc să primesc informaţii ”:

– Titluri învăluite în mister, un titlu care nu ar avea legătură direct cu ce scrie in newsletter m-ar face să îl deschid cu siguranţă

– Plasarea informaţiilor în aşa fel încât să nu fie plictisitoare şi greu de citit, îmbinarea lor cu cât mai multe imagini care să susţină produsul, cu filmuleţe sau chiar cu exemple concrete

– Un newsletter eficient nu trebuie să fie lung, nu ai nevoie de 3 pagini ca să transmiţi mesajul pe care îl doreşti

– Toate articolele să fie de impact, se practică tendinţa ca primul articol să conţină o informaţie de interes, iar restul doar să umple spaţiul rămas, mai bine mai puţin decât neinteresant şi greu de digerat

– Interacţiune mai mare: un joc în care produsul să fie personajul principal, construirea unei platforme care să permită interacţiunea virtuală dintre cei care utilizează produsul respectiv, informaţii care nu au legătură directă cu produsul dar care îl pot sprijini (diverse mnifestări, evenimente), concursuri, posibilitatea de a transmite opiniile referitoare la produs.

Multe companii mai au încă de lucrat la tehnicile de marketing direct, la integrarea lor atât în tacticile de marketing extern, cât şi în cele de marketing intern (caz în care aş face un newsletter distinct pentru angajaţi, care se presupune că au o altă relaţie cu produsul, decât cel destinat consumatorilor externi.)

Anca Stefanita

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: