HEIDI – Passion pour Chocolat

3 01 2009

Tot ce încerc să fac este să împing graniţele artei tot mai adânc în necunoscut. – Constantin Brâncuşi.

Cu un astfel de moto şi cu o imagine bine conturată în timp, Heidi Chocolat Suisse şi-a început activitatea în anul 1994, continuând succesul grupului Laderach din Elveţia.
heidi

Unul dintre cele mai bune exemple de marketing narativ, site-ul societăţii Heidi (www.heidi.ro) ne descrie întreaga poveste a tradiţiei fabricării ciocolatei de catre Rudolf Laderach.

Povestea începe în anii 1950, în orăşelul Enenda, la poalele Alpilor. Acolo, într-un atelier manufacturier micuţ, Rudolf Laderach lucra pentru a gasi forme şi gusturi noi de ciocolată, dorinţa sa cea mai arzătoare fiind aceea de a combina, testa şi inventa.

În anul 1962 îşi începe propria afacere şi în scurt timp reuşeşte să aducă inovaţii, reţete speciale care îi conferă recunoaştere mondială în industria ciocolatei. Afacerea sa a crescut foarte repede reuşind să devină cunoscut în toată lumea pentru creaţiile sale şi pentru calitatea produselor. Chiar şi astăzi cea mai mare parte a produselor sunt manufacturate, cu aceeaşi atenţie pentru detalii şi preţiozitate. Produsele care se bucură de recunoaştere mondială sunt pralinele care sunt privite în lumea ciocolatei ca un produs extraordinar, a cărui calitate nu poate fi egalată.
heidi-candies1

Ideea pe care o susţine este, pe lângă tradiţia de mai mult de jumătate de secol, devotamentul, plăcerea şi implicarea în producerea dulciurilor, pasiunea pentru creare, experimentare şi dorinţa de a împărţi cu ceilalţi noi gusturi şi emoţii.

Aceasta este povestea unui erou, un om care a reuşit să-şi împlinească visul şi să depăţească graniţele normale din pasiune pentru ciocolată.

Pentru mine astfel de poveşti sunt cele care ajung direct la suflet, care dau credinţă, care întăresc ideea de calitate, de atenţie, care este oferită consumatorilor. Acest gen de marketing este cel ce pune accent pe sentimente, pe familie, pe tradiţie, pe adevăr.

Heidi a reuşit să se poziţioneze în rândul celor mai mari producători mondiali de ciocolată în primul rând prin calitate, dar nu în ultimul rând printr-o campanie de promovare care a reuşit să imprime în mintea consumatorilor ideea de tradiţie, devotament. Pe lângă acestea, imaginea pe care şi-au creat-o este aceea a unei mărci de calitate care se identifică uşor. Oamenii cumpără produsele noi din convingere ca vor fi cel puţin la fel de bune ca şi cele anterioare.

Heidi – Passion pour Chocolat este un exemplu de marketing narativ care a avut succes şi încă mai are, o poveste fără de sfârşit.

Sursa: http://www.heidi.ro

Rozalia Zidaru

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: