Interviu cu domnul Marius Ciocănel, Direcor economic la Sanatoriul Balnear şi de Recuperare Mangalia (SBRM)

3 01 2009

Interviul următor l-am realizat în vacanţa de Crăciun, acasă, în Mangalia. Sunt câteva întrebări pe care mi le-am pus şi eu când am acceptat un job în marketing, dar nu puteam să îmi iau singură un interviu, pentru că ar fi fost prea liearar. 

C.C.: De ce să faci marketing în sănătate?

C.M.: Sigur, am putea să ne limităm la a oferi servicii de sănătate. Marketingul în sănătate este cred, relativ nou în România, în special în unităţile publice, aşa cum este a noastră. Dar am mai lucrat 8 ani înainte de a veni aici în două mari companii private şi am învăţat unele lucruri care se pot aplica şi în cazul acesta. Noi, ca echipă managerială, nu ne propunem doar să asigurăm un serviciu medical corect. Considerăm că oamenii înseamnă mai mult decât bolile lor. De aceea, le oferim un sejur: confort, calitate şi relaxare; ne oferim pe noi în calitate de gazde. Dorim să lăsăm un semn, un nume bun, iar marketingul ne ajută să atingem acest deziderat.

C.C.: Care este cea mai mare provocare în marketingul SBRM?

C.M.: Există lucruri care pot fi măsurate şi care oferă percepţia de mare realizare, dar şi multe alte provocări necuantificabile, care sunt “doar” importante. De exemplu, participăm anual ca unitate de turism balnear la licitaţia Casei Naţionale de Pensii, care va scoate la vânzare, în 2009, 5000-6000 de locuri pentru tratament în staţiunea Mangalia. De regulă, suntem 4 competitori, firme de stat şi private din Mangalia, care luptă pentru acest contract de aproximativ 30-40 miliarde lei vechi, sumă care reprezintă ¼ din bugetul SBRM. Studiind bine caietul de sarcini şi competiţia şi punând în valoare toate atuurile noastre ca unitate de turism, sperăm să obţinem 3500-4000 din locurile ofertate. Aceasta este o mare provocare. O alta ar fi ca un client să revină după un an la tratament, mulţumit de serviciile noastre. Acestea sunt rezultate prin care măsurăm activitatea de marketing.

C.C.: Care este cea mai mare satisfacţie ca om de marketing?

C.M.: Este o întrebare grea pentru că, personal, prefer să am mai multe satisfacţii mici, care să lucreze sinergic. Să exemplific: mă bucur când închei un contract avantajos, când am un site în 5 limbi, când am un calendar pentru 2009 cu 12 fotografii frumoase din balnear şi din Mangalia, când am o nouă siglă şi un nou logo pentru balnear, când văd în holul hotelului modernizat oameni aflaţi la tratament şi odihnă, relaxaţi, servind un ceai sau o cafea, jucând şah, cititnd o carte din biblioteca balnearului sau citind presa. Acestea şi multe alte satisfacţii mici sunt o bună recompensă.

C.C.: Ce este cel mai greu în marketing?

C.M.: Cred că cel mai dificil lucru este să îţi menţii relaţiile; vorbim aici de relaţiile cu Administraţia Locală, Casa de Sănătate, Casa de Pensii şi nu în ultimul rând cu pacientul, “clientul” nostru.

A fost un interviu scurt şi la obiect, cu domnul Marius Ciocănel, director economic al Sanatoriului Balnear şi de Recuperare Mangalia.

Cristiana Ciocănel

Actions

Information




