Promoter – inside opinion

3 01 2009

Zilele trecute a trebuit să dau un anunţ pentru un post vacant. Primul lucru care mi-a venit în minte a fost eJobs. Tot uitandu-mă pe site, am uitat pentru ce intrasem şi am început să citesc diferite CV-uri, în special cele ale studenţilor. Am observat că meseria de promoter e la modă acum.[1]

Şi eu am fost promoter în timpul facultăţii, job care îmi asigura, în afara slujbelor de vară, cea mai mare parte din banii de buzunar. Şi de fiecare dată când primeam un job nou, mă întrebam de ce ar vrea firmele să angajeze şi să plătească (în unele cazuri chiar sume considerabile) oameni ca noi, care practic nu făceau nimic sau mai nimic. Nu m-am străduit prea tare atunci să îmi dau un răspuns, pentru că, indiferent de motiv, îmi convenea foarte tare decizia lor de a ma angaja. Lucam binenînţeles cu mai multe agenţii şi îmi făcusem chiar şi un client fidel, care mă contacta personal, nu prin intermediul agenţiilor.

Am căutat pe net câteva statistici despre cât cresc vânzările în cazul unei campanii care foloseşte promoteri. Unele arătau şi creşteri de 50%.[2] Dovadă că abordarea directă funcţionează, deşi marea majoritate a promoterilor completează chestionarele “din burtă”, pândesc la raft controlul, sunt tot timpul în pauza de 10 minute la care au dreptul, pleacă acasă mai devreme cu geanta plină de produse de sampling, după ce au împărţit generos la fetele de la casă şi la security, ajung târziu şi îşi uită echipamentul acasă sau stau în stand vorbind la telefon.

Sunt şi clienţi, şi nu sunt puţini, care întreabă sau care degustă fără să fie invitaţi, care îşi aduc aminte să cumpere produsul doar dacă văd standul sau care cumăpără doar pentru ca au intrat în vorbă cu promoterul, deşi acesta nu a apucat să le „recite” textul. Desigur, dacă faci măcar o parte din treabă cum trebuie şi abordezi măcar o parte din clienţi, zâmbeşti, conversezi şi ai grijă de estetica standului, dacă nu şi de mostre, atunci acele 50 de procente creştere de vânzări nu sunt greu de atins. Si de ce să nu încerci, dacă există bonusuri la atingerea target-ului? Ca promoter, nu mi-am pus întrebarea cât caştigă companiile care ne agnajează. Era de la sine înţeles că trebuie să câştige cel puţin la fel de mult cât cheltuie pentru campanie. Dar, statisticile arată că se câştigă mult mai mult decât atât şi că abordarea directă şi marketingul direct aduc şi în cazul acesta rezultate satisfăcătoare. O veste bună atât pentru companii, cât şi pentru studenţi.

Încheind această paranteză, mi-am adus aminte ce căutam pe eJobs şi m-am apucat de treabă.


[1] www.ejobs.ro/arhiva_cvuri_publice/interviu-224163.html – 30

[2] http://financiar.rol.ro/content/view/786/24/

Cristiana Ciocănel

Actions

Information




