SMS Marketing

3 01 2009

În fiecare an, luna decembrie înregistrează recorduri de SMS-uri trimise. Primim mesaje text pe telefonul mobil atât de la rude, prieteni, colegi, dar şi de la firme sau lanţuri de magazine care îşi promovează reducerile şi promoţiile.

Astfel, SMS-ul a devenit treptat o unealtă de marketing ale cărei avantaje sunt rata mare de penetrare a telefoniei mobile (în România sunt aproximativ 19.500.000 de utilizatori[1]), accesibilitatea maximă (utilizatorii de telefonie mobilă, în marea lor majoritate, au telefonul la mai puţin de un metru distanţă de ei, pe toată perioada zilei, ceea ce transformă SMS-ul într-un canal de comunicare extrem de fiabil pentru mesajele perisabile din punct de vedere temporal), transmiterea instantă a mesajului, urmărirea mesajelor, raportarea şi analiza rezultatelor în timp real, viralitatea (în condiţiile în care mesajul este relevant pentru un anumit segment el poate fi transmis mai departe).

Printre potenţialele dezavantaje ale marketingului prin SMS pot fi menţionate: numărul limitat de caractere ale mesajului text (numai 160 de caractere), oamenii pot răspunde negativ SMS-urilor pe care nu le-au solicitat; tocmai de aceea este foarte important, ca înaintea derulării unei campanii de SMS marketing, să existe permisiunea şi dorinţa exprimată a oamenilor de a primi mesaje publicitare prin intermediul SMS-urilor. Mai mult, o însemnătate deosebită o are şi existenţa unui disclaimer în cuprinsul mesajului text care să prevadă foarte clar posibilele modalităţi de dezabonare. Din experienţa SMS-urilor cu caracter publicitar sau promoţinal pe care le-am primit până acum, acest disclaimer a lipsit întotdeauna. Iar acest fapt nu face decât să pună SMS marketing-ul, cel puţin pentru momentul de faţă, într-o lumină nu foarte favorabilă, dar având în vedere că este un canal de comunicare care încă nu s-a dezvoltat pe deplin, putem spera că acest aspect se va remedia în timp.


[1] http://www.smslink.ro/blog/?p=12, 20.12.2008.

Iuliana Mânză

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: