Sover Club

3 01 2009

Marketingul tribal se bazează pe ideea „apartenenţei la grup”, a membrilor ce au aceleaşi interese. Fundaţia marketingului tribal stă în folosirea noilor metode dezvoltate de tehnologia informaţiei, în special în exploatarea bazelor de date.

Acesta se formează prin crearea unui club şi integrarea clienţilor companiei în el, fie pe baza unei taxe de participare, fie în urma cumpărării produselor sau serviciilor respectivei firme.

Membrii clubului beneficiază de diverse avantaje, precum: statut preferenţial, reduceri, bonusuri şi alte servicii complementare, participarea la diverse evenimente sau concursuri organizate special pentru ei, pe baza cardului de fidelitate.

Ideea de bază a marketingului tribal este de a porni de la grup pentru a ajunge la individ.Un exemplu de marketing tribal este cel al SOVER CLUB, organizat de Sover Optica Shops, prin care orice client beneficiază de intrarea în club în urma achiziţiei unor produse.
sover-club

Pe baza cardului primit ca urmare a intrării în club, membrii beneficiază de: reducere de 5% pentru toate produsele achiziţionate din orice magazin Sover Optica, o consultaţie oftalmologică gratuită pe an, consultanţă activă pentru selecţia dispozitivului individual de vedere, abordare personalizată în acord cu nevoile vizuale ale fiecărui membru, mentenanţă şi întreţinere pe durata de utilizare a produselor şi garanţia ochelarilor. Pe lângă toate acestea, Sover Club organizează anual concursuri pentru membrii săi, iar cei mai fideli clienţi sunt premiaţi.

Avand în vedere specificul activităţii este foarte greu să păstrezi clienţii. Acest lucru poate fi obţinut în primul rând prin produse şi servicii de calitate şi prin modul în care sunt primiţi şi trataţi clienţii de către angajaţii firmei. În al doilea rând ideea de creare a unui club este foarte bună deoarece, pe lângă beneficiile tangibile pe care le oferă, clienţii sunt atraşi să revină şi să recomande altor persoane.

Acest club are un mare succes, fiind format din foarte mulţi membrii, un exemplu de marketing tribal care a reuşit să creeze o imagine a unui partener de încredere pentru Sover Optica Shops.

Sursa: http://www.soverclub.ro

Rozalia Zidaru

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: