Strategia în cadrul campaniei de marketing viral

3 01 2009

Marketingul viral este o tehnică de marketing care caută să exploateze reţelele sociale existente pentru a produce creşteri exponenţiale în recunoaşterea mărcii, printr-un proces similar extinderii unei epidemii. Se foloseşte de reţeaua Internet şi poate ajunge la un număr mare de oameni într-un timp relativ mic.

De cele mai multe ori, scopul campaniilor de marketing viral este de a genera o acoperire a pieţei mult mai mare decât ar fi acoperit bugetul campaniei publicitare.

Marketingul viral implică un înalt grad de creativitate în realizarea campaniei, precum şi o bună cunoaştere a psihologiei cumpărătorului. Sunt două modalităţi prin care se pot determina oamenii să retransmită mesajul: fie promovând un produs de foarte bună calitate, fie oferind un beneficiu direct. Aceasta implică orice serviciu sau informaţie, beneficiu, ofertă specială sau produs pe care persoanele sunt tentate să le „împartă” cu ceilalţi.

Pentru a avea succes, marketingul viral trebuie utilizat în cadrul unei strategii. Mesajul, canalele de transmitere a acestuia şi lista de recipienţi, sunt elementele de bază ale campaniei de marketing viral. Strategia trebuie să îmbine cele trei elemente, astfel încât potenţialul acestora să fie utilizat la maxim în favoarea realizării obiectivelor propuse în cadrul campaniei. O foarte bună abordare a strategiei trebuie să încurajeze oamenii să comunice în ambele sensuri, să ceară feedback, să informeze, să ceară sfaturi, să îşi spună părerea, să contribuie la distribuirea mesajului.

Un exemplu de marketing viral care a avut succes este cel lansat de Readers Digest în anul 2008, prin care se promova un concurs. Acesta consta în a te înscrie la concurs alături de trei prieteni pe care îi propuneai şi cărora le trimiteai mai departe mesajul pentru a se înscrie şi ei cu alţi trei prieteni. Astfel, câştigătorul primea patru premii identice, unul pentru el şi celelalte pentru cei trei prieteni înscrişi. Consider că această campanie şi-a atins scopul deoarece revista este una dintre cele mai cunoascute şi citite reviste din România, concursul oferea premii atractive, iar faptul că puteai trimite mesajul tuturor cunoştinţelor şi în plus, dacă te înscriai în concurs trebuia să propui trei prieteni care să câştige alături de tine, a generat un număr mare de participanţi şi de persoane care au primit mesajul.

Sursa: http://www.markmedia.ro

Rozalia Zidaru

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: