4 din 5 clienţi schimbă obiceiul de consum pentru o lume mai bună? (partea I)

4 01 2009

Ştiai că, în perioada crizei…
3 din 4 clienţi ar cumpăra produse care susţin o cauză bună?
2 din 3 clienţi cred că se investesc bugete prea mari în publicitate în detrimentul susţinerii cauzelor sociale?
1 din 2 clienţi ar recomanda şi altora un brand care suţine o cauză bună?
(http://www.goodpurposecommunity.com/study.html)

A curs multă cerneală reală şi virtuală pe tema recesiunii. Îngrijorarea s-a manifestat mai ales în rândurile profesioniştilor din marketing-comunicare, afectaţi de criza economică prin reducerile bugetelor de promovare. Totuşi, o tehnică a gestionării crizei se referă la transformarea ei într-o oportunitate . Este oare posibil în cazul recesiunii?
Răspunsul mi l-a sugerat o întrebare adresată de o revistă de afaceri în cadrul unui interviu, vizând modul în care, în contextul crizei, programele de responsabilitate socială (CSR) pot deveni un motor de relansare a afacerii, depăşind stadiul de simplă componentă de PR. Intuitiv, am considerat că acestea pot fi un stimulent pentru clienţi când optează pentru un produs care, pe lângă calitate sau preţ, oferă şi beneficii emoţionale, realizându-se o identificare a consumatorului cu o cauză sau o valoare în care crede.
Confirmarea a venit o dată cu studiul Edelman, Mutually Beneficial Marketing – why businesses and brands need a good purpose?, care prezintă noii consumatori „inspiraţionali” ce colaborează cu brandurile pentru a genera schimbări pozitive şi a obţine astfel un beneficiu mutual. Scopurile de natură socială au devenit parte a unei culturi populare, având susţinerea tuturor generaţiilor şi mai ales a femeilor. Se constată o simbioză între consumatorul-cetăţean şi compania-cetăţean, amplificată şi de interesul crescut al media tradiţionale pentru programele de susţinere a unor cauze, dar mai ales a „buzz-ului” creat de noile media. Branduri ca Omo, Virgin Unite, Dove, dar şi vedete au dat deja startul. Ce fel de cauze ar susţine consumatorii? Peste 80% dintre ei ar cumpăra branduri ce investesc în protecţia mediului, sănătate, reducerea sărăciei, accesul la educaţie sau apărarea drepturilor omului. (va urma)

*Ion Chiciudean, Valeriu Ţoneş, Gestionarea crizelor de imagine, Bucureşti, Editura Comunicare.ro, 2006, p. 114

Lavinia Cincă

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: