4 din 5 clienţi şi-ar schimba obiceiul de consum pentru o lume mai bună (II

4 01 2009


Rezultatele indică faptul că în perioada recensiunii, strategiile de marketing social pot transforma criza într-o oportunitate de a spori notorietatea şi a creşte gradul de loialitate al consumatorilor faţă de companii. Investind în cauza potrivită, în acord cu misiunea companiei, făcând din CSR un modus vivendi al organizaţiei, se poate ajunge la crearea unui avantaj competitiv. În mod neaşteptat, marketingul social nu mai este un element generator de cheltuieli, de care compania se poate dispensa, ci ajută în mod real vânzările.


Cum se realizează acest proces? Studiul ne arată faptul că abilitatea unui brand de a răspunde la nevoile sociale a început să facă diferenţa atunci când calitatea, preţul sau distribuţia sunt comparabile. Noul consumator, cel „inspiraţional”, dacă ar fi pus în situaţia de a alege intre două branduri cu acelaşi atribute, şi-ar fundamenta decizia pe următorii factori: susţinerea unei cauze bune (48%), design/caracter inovator (30%) şi loialitatea faţă de brand (27%) . În contextul crizei, susţinerea unei cauze bune poate fi alăturată cu succes modalităţilor de diferenţiere inventariate de Jack Trout . Mai mult, aceasta pare să devină cel mai bun driver în a determina decizia de cumpărare. Motivaţia rezidă în faptul că implicarea constantă şi durabilă în acţiuni de marketing social ajută consumatorii să se identifice cu valorile, atributele şi promisiunile brandului, crescând gradul de satisfacţie şi loialitate ale clienţilor şi stake-holderilor.


„Podul prieteniei” dintre marketing şi vânzări continuă: peste jumătate dintre clienţi ar recomanda produsele asociate unei cauze bune sau ei înşişi ar contribui la promovarea acestora. Astfel, susţinerea unei cauze bune devine modalitatea optimă de a transforma consumatorul într-un veritabil ambasador al brandului, contribuind activ şi din proprie iniţiativă la creşterea numărului de clienţi şi la generarea unei imagini pozitive şi credibile pentru companie.


În această lumină, specialiştii marcom nu ar trebui să fie îngrijoraţi: managerii inspiraţi vor conştientiza oportunitatea reprezentată de recesiune pentru a consolida reputaţia companiilor şi a genera fidelitate faţă de brand. Criza nu ar trebui să impună o reducere a bugetelor de promovare, ci doar o adaptare a structurii strategiilor de marketing şi comunicare pentru a răspunde nevoilor consumatorilor de a susţine cauzelor în care cred.

Lavinia Cincă

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: