6 paşi de realizat pentru o campanie de marketing direct reuşită

4 01 2009


1. Stabilirea clară a obiectivelor – deşi sună a clişeu este adevarat că dacă nu înţelegi ce încerci să obţii nu vei obţine nimic. Theodore Levitt, faimosul guru al marketingului, descrie procesul de marketing direct ca “ atragere şi menţinere de clienţi”. De fapt marketingul direct, bazat evident pe mesaje prin poştă sau telefon, nu reprezintă decât crearea relaţiilor de marketing la nivel individual de client.


2. Cunoaştera clară a audienţei – este esenţial să ştii oamenii cu care trebuie să comunici ( ce interese au, ce probleme vor să rezolve etc.) În acest sens este nevoie de cercetare pentru realizarea profilului clientului ţintă, ţinându-se seama de minimul de cunoştinţe despre persoanele cărora vrei să le trimiţi mesaje poştale:
– sectorul industrial sau economic în care activează precum şi problemele care se cer a fi soluţionate
– localizarea geografică
– mărimea organizaţiei: numărul de angajaţi sau cifra de afaceri
– directorul departamentului de marketing sau componenta echipei de marketing
Având profilul publicului vizat, există o serie de metode de a obţine o lista cu datele lor de contact: conducerea companiei, lista agenţilor, listele magazinelor etc. Este bine să se ceară colegilor o recomandare a surselor pe care ei le-au folosit şi care s-au dovedit a fi eficiente deoarece publicitatea din vorbă-n vorbă este de cele mai multe ori cea mai bună metodă de a obţine o listă de contacte de calitate.


3. Realizarea unui mesaj şi a unei oferte relevante – este necesară explicarea clară şi concisă de ce publicul ţintă ar avea nevoie de produsele companiei tale explicând care sunt beneficiile şi nu neparat caracteristicile.


4. Existenţa unei interfeţe simple pentru a primi rapid şi corect răspunsul celor carora te-ai adresat.


5. Analizează realizarile şi ia în considerare opţiunile primite.Follow-up-ul priveşte obiectivele luate în considerare la începutul campaniei şi analizează realizările obţinute, eventual fa o agendă de bune practici.


În concluzie, marketingul direct permite companiilor să ofere bunuri şi servicii unui anumit segement ţintă din populatie prin poştă, telefon, email sau alte căi directe. Este una dintre cele mai eficiente şi cuantificabile metode ale marketingului disponible la ora actuală pe piaţă. Marketingul direct este o activitate cheie pentru susţinerea bunăstării afacerii indiferent dacă se referă la consumatori sau la clienţii din mediul de afaceri. Ea poate avea o contribuţie, deosebit de importantă şi masurabilă, la succesul vânzărilor companiilor.


Bibliografie:
Drayton Bird „Direct Marketing pe înţelesul tuturor”,Editura Publica
http://www.marketingdirect.ro
http://www.iqads.ro
http://www.basicmarketing.ro

Daniela Dodan

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: