Ar putea fi piaţa Româneasca o piaţă a ceaiului?

4 01 2009


În 2007 piaţa ceaiului deţinea aproximativ 9% din valoare pieţei cafelei din România. Piaţa româneasca a fost şi este în continuare o piaţă a cafelei. Însă obiceiurile de consum sunt în continuă schimbare, în special datorită preocupării din ce în ce mai accentuate pentru un mod de viaţă sănătos, fapt ce ar putea constitui o oportunitate (pentru producătorii de ceai) pentru a înlocui parţial consumul de cafea, cu cel de ceai. În aceste condiţii apare întrebarea ce se întâmplă cu piaţa ceaiului din România? În România însă nu exista o tradiţie culturală a consumului de ceai şi nici un obicei de consum al acestuia, spre deosebire de alte ţări ale lumii în care consumul de ceai este o tradiţie sau chiar un adevărat ritual (Țările Asiatice, Marea Britanie, Rusia). Un alt aspect, care diferenţiază România de țările vestice de exemplu, este că în țările vest europene predomină consumul de ceai negru şi verde, în timp ce în România cercetările de marketing arată că ceaiul negru este consumat doar de 5% din consumatorii de ceai, iar cel verde de 9%. În acelaşi timp, peste 55% din consumatorii români de ceai aleg ceaiul din ierburi, iar restul de 30% consumă ceaiul de fructe şi fac acest lucru în condiţii casnice.


Ceea ce se ştie încă destul de puţin despre ceaiul negru şi verde este că acesta are efecte benefice asupra sănătății, este un antioxidant natural şi un bun energizant, iar aceste argumente ar putea fi punctele tari ce ar trebui comunicate despre ceai pentru a înlocui cafeaua de dimineața. Dincolo de acestea, cercetările arată că în România, în peste 50% din cazuri, decizia de cumpărare a ceaiului este deţinută doar de femei, iar în 28% acestea îşi consultă partenerii. Pornind de la faptul că femeile sunt cele interesate de un mod de alimentaţie sănătos atât pentru ele, cât şi pentru familia lor, şi ca cel mai des ele iau decizia de cumpărare a acestui propus, femeile reprezintă principalul segment de piaţă căruia producătorii ar trebui să se adreseze pentru a genera creştere vânzărilor de ceai verde şi negru în România, cu singura condiţie de a le fi adresat mesajul potrivit.


http://www.revista-piata.ro/articole/analize–tendinte/piata-ceaiului-mai-are-pana-sa-dea-în-clocot.html
http://www.standard.ro/articol_31523/pe_piata_de_ceaiuri_din_romania_se_va_putea_patrunde_doar_prin_achizitii_şi_fuziuni.html
IRSOP Market Research, 2007


Irina PAVLICENCO (URECHEAN) – MCA 1,5 ani

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: