Avantajele marketingului direct

4 01 2009

Marketingul direct este unul dintre cele mai dinamice mijloace publicitare, cu un potenţial de dezvoltare nebănuit. Este capabil să ne stimuleze eficient simţurile: vederea, gustul, mirosul, simţul tactil, suscitând şi satisfăcând curiozitatea, provocând răspunsul. Transmiterea de pliante, publicaţii gratuite, cupoane, broşuri, monstre gratuite, la reşedinţa clientului este cel mai direct şi mai personal mod de abordare a potenţialilor clienţi (1).

Şi totuşi România se află pe ultimul loc în Europa Centrală şi de Est în ceea ce priveşte bugetul alocat marketingului direct conform unui studiu realizat de agenţia de marketing direct Linea Directa Communications. Explicaţia dată ar fi faptul că firmele româneşti nu înţeleg încă pe deplin beneficiile marketingului direct (2).

Un brand arhicunoscut în Bucureşti, şi nu numai, este IKEA, un brand care a hotărât să îşi facă simţită prezenţa pe piaţă bătând direct la uşa clienţilor…la propriu.

Dacă anul trecut catalogul IKEA a apărut direct la uşa clienţilor, anul acesta s-a făcut mai intâi aşteptat cu ajutorul unei campanii OOH (out of home advertising ) care a îndemnat trecătorii să verifice în plină stradă produsele, atrăgându-se astfel atenţia că în curând va apărea şi mult aşteptatul catalog.

Ogilvy&Mather este agenţia care a dezvoltat campania de comunicare a noului catalog IKEA 2009. Catalogul are un rol important pentru compania IKEA, fiind un liant puternic între această firmă şi clienţii săi. Catalogul însăşi reprezintă identitatea şi valorile brandului IKEA. Tocmai de aceea s-a anunţat cu surle şi trâmbiţe sosirea noului catalog (3).
Distribuţia cataloagelor direct pe clanţa clienţilor a fost realizată de către firma Cash Group care a distribuit 850 000 de cataloage în Bucureşti şi în împrejurimi, dar şi în Ploieşti, Piteşti, Târgovişte, Urziceni şi pe DN1 până la Comarnic (4).

Marketingul direct practicat de IKEA i-a oferit avantajul de a intra direct în casele oamenilor, mai întâi cu ajutorul mult aşteptatelor cataloage, pentru ca mai apoi clienţii să de buzna în magazinul situat în aglomerata zonă de Nord a Bucureştiului, cu toate că au fost întâmpinaţi cu preţuri mai mari decât în Occident, şi cu un transportul gratuit pus la dispoziţie de către magazin, deloc avantajos având în vedere faptul că trebuie să aştepţi o lună de zile până să îţi sosească produsele, şi aici vorbesc din proprie experienţă.

(1) Michael J. Thompson, „Manual de marketing”, Editura Codecs, Bucuresti, 1998

(2) http://www.standard.ro/articol_72422/romania_pe_ultimul_loc_la_marketingul_direct.html.(10 decembrie 2008)

(3) www. wall-street.ro/articol/Marketing-PR/47151/Ogilvy-Mather-lanseaza-noul-catalog-IKEA.html

(4) http://www.wall-street.ro/articol/Companii/25865/IKEA-incepe-ofensiva-in-Romania-cu-preturi-mai-mari-decat-in-Occident.html

Teodora Niţu

Advertisements

Actions

Information

3 responses

3 04 2009
vladut

eu lucrez la o firma de marketing direct din sibiu unde punem pliante in cutii. se numeste cash grup si avem pliante de plus,real, baumax, metro, si o groaza. numai ca nu ne plateste tot cat punem asa ca mai “scapam” de le pe la remat

7 04 2009
adelin

si eu tot asa fac cu ele, pentru ca sunt f grele si nu merita. arunci cate una in fiecare scara dupa poste ca sa fie si restul la remat

26 04 2009
Traian

Daca ati face asa cu toate, sa nu le mai vad aruncate prin scara anapoda..




%d bloggers like this: