Campanii de Crăciun: studiu de caz Tuborg Christmas Brew

4 01 2009

studiu-de-caz

Sărbătorile sunt un bun prilej pentru mărci de a reveni în centrul atenţiei prin diferite promoţii, spoturi publicitare sau lansări de ediţii speciale limitate…datorită receptivităţii şi sensibilităţii crescute a consumatorilor. Iar cum Crăciunul este una dintre cele mai importante sărbători, dacă nu chiar cea mai importantă, pentru români, în această perioadă piaţă este inundată de astfel de atacuri din partea marketerilor.

Lansarea ediţiei limitate de bere Tuborg Christmas Brew a devenit deja tradiţie în România. Anul acesta este cel de-al noulea an consectiv în care marca îşi face apariţia.

Marca a devenit bineînţeles în scurt timp un mare succes, înregistrând de la an la an creşteri semnificative. Secretul mărcii TCB stă în primul rând în faptul că speculează nişte comportamente ce ţin de psihologia consumatorului – tentaţia pentru oferta specială, limitată, unică. De ce lucrurile foarte rare sunt valoroase? Tocmai pentru că sunt rare.

Tuborg Christmas Brew este vândută bine şi pentru că, prin marketing, pe durata mai multor ani, Tuborg a reuşit să creeze o tradiţie şi să imprime în mintea consumatorilor un obicei: “de Crăciun se bea Christmas Brew”; aşa cum de Crăciun se împodobeşte bradul sau de Revelion se bea şampanie.

Pe lângă bugetele impresionante alocate de URBB, marketerii companiei au reuşit să asocieze foarte bine ediţia limitată TCB cu spiritul sărbătorilor de iarnă şi datorită faptului că au ţintit bine, toate mediile de comunicare. În 2007 campania de promovare a mărcii a costat circa 500.000 de euro, potrivit lui Ignat, iar pentru implementarea acesteia advertiserul a lucrat cu patru agenţii de publicitate: Tempo Advertising (servicii de PR), Grafitti BBDO (creaţie şi servicii media), Prospero (BTL – publicitate neconvenţională) şi Activision Marketing (internet).

Campania a rulat în perioada noiembrie – decembrie a anului trecut si s-a desfăşurat pe următoarele canale: radio(Kiss FM, Magic FM), tranzit (mijloacele de transport), presă scrisă, BTL (publicitate neconvenţională n.r.) şi internet, potrivit reprezentanţilor companiei; practic peste tot! Faţă de 2006, bugetul de promovare alocat anul acesta a crescut cu 10%.

Ceea ce m-a încântat sincer este acoperirea mediului online…care e imposibil să nu te atragă în spiritul sărbătorilor. În primul rând website-ul este cu totul schimbat, conform însemnelor mărcii TCB, dar elementul esenţial pe care se bazează este interactivitatea: joculeţe, posibilitaea să îţi creezi felicitarea de Crăciun, wallpapers, teme muzicale de downloadat, totul e făcut parcă să îl bagi în seamă. De aceea traficul pe site a ajuns încă din prima zi la 1000 de vizite unice, şi a continuat să crească zi de zi.

La asta marketerii au mai adăugat şi o promoţie în care “Mosul dă de băut!”, promoţie ce se continuă şi în 2008 desigur.

Continuitatea este un element esenţial în campania de lansare a ediţiei, de aceea şi în 2008 avem o lansare de succes, iar bugetul alocat s-a dublat, la 1 milion de euro.
Acest sortiment a fost produs pentru prima dată în Danemarca, în urmă cu peste 27 de ani. În prezent, lansarea simultană a Tuborg Christmas Brew în România, Danemarca, Germania, Rusia, şi alte ţări din Europa a devenit o tradiţie, iar astăzi marca înregistrează creşteri de aprox. 10% în fiecare an. În clasamentul mondial al vânzarilor de Tuborg Christmas Brew, România ocupa locul doi, dupa Danemarca.

Dar cum s-a pornit această poveste? Vă va surprinde sau nu…dar ideea de lansare a plecat de la o reclamă animată pentru marca Tuborg, care a prins atât de bine încât a determinat dezvoltarea şi crearea produsului Tuborg Christmas Brew, berea specială de sărbători. Interesant, nu?

Surse:

http://www.tuborg.ro

Diana Asandei

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: