Cea mai promovată carte românească în mediul online – SONI

4 01 2009

Bloggeri. Ustensila cea mai importantă în promovarea unui produs în mediul online. Am luat un caz concret pentru o scurta analiză: romanul SONI de Andrei Ruse. Cartea a avut parte de o promovare online foarte reuşită, cu implicarea mai multor bloggeri renumiţi, cu concursuri online şi cu un blog propriu creat de autorul romanului: soni.tritonic.ro. Targetul de 15-25 de ani, reprezentat în special de internauţi, a fost atras de această idee inedită de a pune cititorul în relaţie directă cu autorul, de a cunoaşte elemente dincolo de copertele unui roman cumpărat de pe raftul din librărie.

Practic, bloggerii au avut o importanţă vitală: peste 20 de recenzii realizate de diverşi bloggeri prin campania SONI vs Bloggeri – o leapşă cu romanul SONI. Autorul a pasat cartea unui blogger cunoscut, acesta scria o recenzie, apoi o dădea mai departe unui alt blogger şi tot aşa. Astfel, au scris despre SONI : Dragoş C de la chestiilibresti.blogspot.com, Adrian Ciubotaru, Manafu, Sescu si alţii prin al căror trafic, SONI devenea tot mai cunoscut.
O tehnică inedită de marketing online a fost crearea unui trailer al cărtii, probabil prima carte românească cu trailer. Acesta a fost postat pe youtube, unde la ora actuală, are peste 1.800 de vizualizări. Clipul a fost preluat şi discutat în blogosferă, primele reacţii venind din partea celor de la Bookblog.ro, care au introdus spotul în articolul concursului pentru SONI. Mai mult, Manafu a postat trailerul pe propriul blog, având peste 200 de afisări. Evident că de aici, clipul a fost preluat şi de alţi bloggeri, făcând ca SONI să devină consacrată înainte de toate în mediul online şi apoi offline, gen librării, târguri, presa tipărită.

Promovarea a continuat cu un experiment făcut de Manafu pe site-ul Twitter, pe care bloggerul a postat mai multe pasaje din cartea lui Andrei Ruse, fără să anunţe romanul.Teasing-ul a atras peste 1000 de cititori curioşi. În cele din urmă, Manafu a elucidat misterul, dezvăluind că sursa citatelor era SONI.

Pe partea de PR , s-a pus accent pe importanţa apariţiei câtorva fragmente din carte pe site-uri de specialitate precum: rocultura.ro, EgoPHobia.ro, Descopera.ro, ZF.ro şi altele, un pas important pentru a te face “auzit” online.

Marketingul online înseamnă o promovare a produsului în colaborare cu bloggerii-care au o vizibilitate foarte mare, prin trailere şi teasere care să circule pe cât mai multe site-uri/bloguri posibile. În acest caz, o soluţie a fost şi crearea unor fragmente audio şi video despre carte şi postarea lor pe blogul propriu al romanului. SONI a ajuns sa fie citită din curiozitate, pentru promovarea inedită din mediul online, vânzând mai mult de jumătate din cele 1000 de exemplare.

Iulia Roşu

Advertisements

Actions

Information

One response

8 01 2009
SONI, “cea mai promovată carte românească în mediul online” | SONI

[…] Am luat un caz concret pentru o scurta analiză: romanul SONI de Andrei Ruse. Cartea a avut parte de o promovare online foarte reuşită, cu implicarea mai multor bloggeri renumiţi, cu concursuri online şi cu un blog propriu creat de autorul romanului: soni.tritonic.ro. Targetul de 15-25 de ani, reprezentat în special de internauţi, a fost atras de această idee inedită de a pune cititorul în relaţie directă cu autorul, de a cunoaşte elemente dincolo de copertele unui roman cumpărat de pe raftul din librărie. (tot articolul aici) […]




%d bloggers like this: