Cercetarea comportamentului de cumpărare la berea Ursus

4 01 2009

Berea este o băutură care nu necesită nici o prezentare. Nu există persoană care să nu cunoască această băutură şi cel puţin o marcă de bere. Mărcile de bere prezente pe piaţa românească, internaţionale și naţionale, sunt într-o concurenţă acerbă. Ursus este o marcă foarte cunoscută în România, este bine poziţionată şi este lider pe segmentul premium al berii.Mesajul Ursus: „succesul este un mod de viaţă.

Prin cercetarea comportamentului de cumpărare la berea Ursus am urmarit obţinerea unor informaţii despre consumatorii de bere Ursus, motivele de cumpărare, preferinţele acestora şi elemente care pot ajuta această marcă să rămână în topul preferinţelor românilor şi chiar să câştige noi clienţi. Scopul cercetării mele a fost studierea comportamentului de cumpărare pentru berea Ursus în rândul populaţiei din Bucureşti cu vârsta de peste 18 ani. Analizând informaţiile obţinute, 35% din persoanele care beau bere Ursus, consumă această marcă mai rar de o dată pe lună.Cei mai mulţi consumă bere Ursus de 3-4 ori pe săptămână.

În topul preferinţelor consumatorilor, berea blondă deţine un loc important, 85,71% din aceştia preferă berea blondă iar 7,14% preferă berea cu fructe Redd’s, recent lansată pe piaţa românească. În ceea ce priveşte ambalajul pentru berea Ursus, pe primul loc se situează sticla la 0,5 l.

Unul din obiectivele acestei cercetări a fost măsurarea gradului de notorietate al berii Ursus. Din 70 de respondenţi pentru 15 respondenţi au menţionat prima marca Ursus, gradul de notorietate fiind cel mai mare din toate marcile menţionate, de 18,57%. Din punct de vedere al notorietăţii spontante şi asistate, gradul de notorietate al mărcii Ursus este de 37,14% şi respectiv 100%. 55% din consumatorii de bere Ursus se încadrează în categorie de vârstă 18-29 ani.

Analizând cele mai consumate beri a reieşit că marca Ursus ocupă primul loc (13 persoane), urmată îndeaproape de Beck’s şi Bergenbier (12 persoane).

Locul principal de unde consumatorii cumpără berea Ursus este magazinul iar locul unde preferă să consume bere este terasa avand o părere favorabila despre calitatea şi ambalajul acesteia, iar pretul este unul accesibil.

Din totalul de respondenţi 43,33% au spus că au văzut reclama TV la Ursus, doar 18,57% din aceştia îşi amintesc mesajul şi 28,57% au fost influenţaţi de aceasta să cumpere produsul.

Berea Ursus are o poziţie bine consolidată pe piaţa berii în România dar trebuie să ţină cont de faptul că este o piaţă competitivă care creşte puternic de la un an la altul fiind captivantă,vie,plină de energie şi înglobează enorm de multe resurse în acest scop-inteligenţă, pasiune, imaginaţie, bani.De aceea trebuie să găsească metode pentru a se autodepăşi în mod constant şi a fi pe placul consumatorilor.În acelaşi timp trebuie să ne gândim şi la urmările pozitive ale concurenţei asupra consumatorilor prin faptul că aceştia se pot bucura de beri excelente la preţuri accesibile şi de un ambient tot mai plăcut si diversificat în baruri şi la terase.

Monica Nănescu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: