CSR şi Pampers

4 01 2009


O componentă tot mai importantă în zilele noastre a devenit Responsabilitatea Socială Corporativă (CSR) ce vizează integrarea de către companii, în mod voluntar, a preocupărilor sociale şi de mediu în cadrul activităţilor business. Programele de CSR te ajută să te diferenţiezi de concurenţă şi să obţii loialitate faţă de brand.


O campanie care a reuşit să-mi atragă atenţia a fost cea rezultată din asocierea Pampers-UNICEF. E lucru ştiut că UNICEF atunci când caută sprijin se asociază doar cu brand-uri ce deţin supremaţia pe segmentul lor de piaţă (vezi asocierea F.C Barcelona şi Adidas, etc).


Ambii parteneri au avut de câştigat de pe urma asocierii lor, astfel: UNICEF a reuşit să doneze aproape 1 milion de vaccinuri anti-tetanos către copiii din Republica Centrafricană, iar Pampers şi-a crescut considerabil vânzările. Iată care a fost mecanismul: la cumpărarea unui scutec, sau a unui pachet de şerveţele umede Pampers, 7 cenţi (echivalentul unui vaccin) intră în contul UNICEF. Deşi pare greu de crezut, da, mare parte a oamenilor care trăiesc în Republica Centrafricana nu au acei 7 cenţi necesari pentru a salva vieţile copiilor lor. Tetanosul este o boală ce ucide un copil din ţările slab dezvoltate la fiecare 3 minute.


Campania (bine susţinută prin PR şi promoţii in store) a reuşit să sensibilizeze atât de mult consumatorii, încât s-a întâmplat un lucru greu de imaginat. Deşi campania se adresa unui anumit segment de piaţă (părinţii cu bebeluşi), acest segment a fost depăşit. S-a înregistrat o creştere semnificativă a vânzărilor şerveţelelor umede pentru bebeluşi (a ajuns aproape la egalitate cu vânzările de scutece, în condiţiile în care procentul obişnuit este de 15%) – foarte mulţi consumatori români, vrând să susţină cauza, deşi nu aveau bebeluşi pentru care să cumpere scutece, au cumpărat şerveţele umede.
Având în vedere că endorser-ul acestei campanii a fost Andreea Marin Bănică, surprize-surprize era de aşteptat…:)


Gabriela Pavel

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: