Cum facem marketing online?

4 01 2009


O intrebare care framanta orice om sau companie care vrea sa intre online. Cine se va ocupa de marketing online si in ce consta acesta ?
Cine face domnule marketing online ? Boss-ul de la Microsoft spunea ca în viitor afacerile vor fi de două feluri: pe Internet sau deloc. “Părintele” Kotler demonstrează în ultima sa carte că fără Internet nu se mai poate. Marketingul tradiţional, căruia nu ii minimalizez deloc importanţa, trebuie să dezvolte o noua componentă, numita marketing online. În acest context trebuie să fim prezenţi pe piaţă pentru diverse acţiuni care vizează fie o lansare de produs, fie întărirea unui brand existent, fie a unui serviciu, fie publicitate. Să nu uitam raţiunile utilizatorilor de Internet, sau “Regula celor 3C” : Caută, Compară, Cumpară.
Primul marketer eşti chiar tu Tu eşti primul marketer offline al online-ului pentru că faci mai multe acţiuni care indirect o sa duca la online. Spui prietenilor ca iţi faci website, îl treci pe cartea de vizită, anunţi partenerii de prezenţa ta, îl pui pe firma de la stradă, pe maşina, iţi anunţi clienţii prin diverse metode că exista undeva ceva sub o adresa www.


Consultantul/Agenţia de branding online Alegerea unui consultant independent sau a unei agenţii specializate în branding online este necesară daca nu aveţi expertiza necesară. Analiza de funcţionalitate (marketing online = prezentarea cat mai bună), analiza de optimizare pentru motoarele de căutare (marketing online = stabilirea unui văd cat mai bun), execuţia grafică (marketing online = ambalajul),înscrierea în directoare şi portaluri (marketing online = repere), unelte tehnologice (marketing online = distribuţie) sunt acţiuni “one time”.


Agenţia de publicitate/comunicare online În momentul în care decizi că ai nevoie de o expunere rapida si directată catre un anumit segment de utilizatori poţi să optezi să cumperi publicitate media (bannere) sau contextuală (linkuri sponsorizate). Aceasta va crea conceptul, va stabili target-ul în functie de nevoi şi va derula campania, ocupându-se de monitorizarea ei.


Website-ul în sine. Website-ul trebuie să fie îmbracat frumos, să ştie să zâmbească, să comunice şi să spună “mai reveniţi”. El este singurul angajat al vostru care lucrează la partea de marketing online 24 de ore din 24. El are în dotare multe instrumente de marketing:newsletter, jocuri interactive, software divers, baze de date, analize, statistici.


Şi in final tot tu …Toate acţiunile tale online sunt instrumente de marketing aşa că atenţie mare la ce faci şi ce scrii şi unde scrii, pentru că … ramane online. Răspunsurile la grupurile de discuţii la care participi precum şi materialele care le scrii pentru uz intern sau distribuţie online trebuie să fie de calitate şi unice.


Concluzia este ca marketingul online se face in toate actiunile intreprinse pe Internet de tine, angajatii tai, admiratorii si dusmanii tai. Langa acestia mai pot veni langa, cu expertiza pe actiuni specifice, consultanti, agentii, designeri, advertiseri, voluntari. Cred totusi ca primul pas inainte de a actiona online, daca nu aveti expertiza, este sa cereti sfatul celor care au vazut multe povesti care incep cu “http://www….


Daniela Dodan

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: