Cum va afecta portabilitatea ofertele telecom adresate tinerilor?

4 01 2009

S-a demonstrat că tinerii sunt „dependenţi” de comunicare şi implicit de mijloacele pe care le folosesc în acest scop: internetul sau telefonia. Acest fapt este un mare avantaj pe care majoritatea companiilor de telefonie mobilă îl iau în calcul atunci când îşi proiectează ofertele. Indiferent că vorbim de Vodafone, Orange, Cosmote, RDS sau mai nou Romtelecom, toţi caută mai mult sau mai puţin să se adreseze unor grupuri cât mai mari de tineri. Aşa au apărut şi au luat amploare, programe precum: Vodafone Campus, Grup 26, Orange Student sau extraopţiunile cu sute de minute la cartelele Cosmote. În timp ofertele au devenit din ce în ce mai complexe şi mai avantajoase, fapt ce a determinat un adevărat curent în rândul utilizatorilor, de aici „moda” de a avea mai multe telefoane sau mai nou a telefoanelor dual sim.

Ţin să precizez că deşi sunt abonat de 4 ani la unul din marii furnizori de servicii de telefonie mobilă şi beneficiez de o ofertă destinată studenţilor, nu odată am cochetat cu ideea de a trece într-o altă reţea ce promova o ofertă „mai bună”. Principalul motiv pentru care nu am făcut acest lucru a fost gândul deloc plăcut, de a-mi schimba numărul de telefon. Pot spune că între timp contextul a fost modificat odată cu lansarea serviciului de portabilitate. Începând cu 21 octombrie 2008 orice client de telefonie fixă sau mobilă, din România, îşi poate păstra numărul de telefon atunci când alege să „migreze” la un alt operator.

Problema care ar putea să apară pentru operatori constă în „nestatornicia” tinerilor informaţi, care sunt mereu la curent cu noile oferte şi o aleg de cele mai multe ori pe cea mai convenabilă. Ce faci dacă tu, operator fiind, te trezeşti că încep să migreze grupuri masive de tineri din reţeaua ta spre o alta care le oferă servicii mai avantajoase? Folosind marketingul tribal şi lansând numeroase oferte adresate grupurilor, operatorii au reuşit să convingă mase întregi de tineri şi acum odată cu portabilitatea, după părerea mea concurenţa va fi mai acerbă ca oricând. În mod firesc acest lucru ar trebui să se transpună în orientarea companiilor spre îmbunătăţirea, îmbogăţirea şi implicit ieftinirea servicilor cu scopul de a-şi păstra clienţii. Acum rămâne de văzut dacă întradevăr vor exista oferte adresate grupurilor, cu adevărat tentante şi care să influenţeze notabil numărul de utilizatori ce vor decide să migreze către o comunicare mai „ieftină”.

Victor Rizescu

Advertisements

Actions

Information

One response

9 01 2009
Alexandra Munteanu

Victor, cred ca portabilitatea poate avea un impact nu numai asupra grupurilor de tineri, ci asupra tuturor utilizatorilor de telefonie mobila. Desi este un beneficiu pentru utilizatori, portabilitatea e un motiv de ingrijorare pentru operatorii mari de telefonie mobila – se creeaza o nesiguranta si mai mare in ceea ce priveste asa-zisa “fideliatate” a clientilor.
Singurii care vad in portabilitate un avantaj sunt operatorii “inca in dezvoltare”, ca Zapp (care are o noua strategie de marketing) sau Cosmote si care aveau, pana acum, un impediment major in persuadarea potentialilor clientii: unii clienti refuza isi schimbe numarul de telefon, pentru ca acest lucru implica n inconveniente. Portabilitate rezolva aceasta problema si,deci, este ceva mai usor pentru ei sa vanda.




%d bloggers like this: