Cyber-consumatorul român

4 01 2009

Numărul românilor care îşi petrec timpul în faţa calculatorului a crescut foarte mult în ultimii ani şi cu siguranţă acest trend ascedent se va menţine şi în viitor. Dar oare ne canalizăm energia într-o direcţie bună ? Internetul are atât avantaje cât şi dezavantaje. Dincolo de principalul mijloc de comunicare şi informare al secolului XXI , internetul poate crea şi o oarecare adicţie.De aceea trebuie să privim internetul ca o modalitate de a ne lărgi orizonturile prin multitudinea de informaţii oferite şi nu de a ne limita contactul cu prietenii şi mediul înconjurător.Ideal ar fi să reuşim să facem distincţia între o documentare constructivă ca bază a dezvoltării personale şi copy paste-ul utilizat de prea multe ori în proiectele ce ar trebui să aibă ca premisă contribuţia noastră. Trebuie conservat plusul de valoare dat de nota personală prin asimilarea informaţiei .
Conform unui studiu Mercury Research, principalele caracteristici ale utilizatorilor de internet români sunt: tineri (20-40 ani),in special studentii, stil de viaţă activ, putin atinşi de celelalte medii publicitare, consumatori fideli de internet, se informează aproape exclusiv prin intermediul internetului.Profilul utilizatorului de Internet se schimbă destul de rapid, după cum arată studiile realizate de Insites.be, comandate de ARBOmedia în 2008. Astfel, pana in octombrie 2008, 41,4% dintre navigatorii pe internet erau de sex feminin faţă de numai 34,4% în anul precedent. De asemenea s-au observat schimbări în ceea ce priveşte grupele de vârstă unde utilizatorii din zona 45-54 de ani s-au înmulţit cu 13,5%, iar cei din zona 55-64 de ani, cu 38,8%. Cercetările arată că românii se conectează aproximativ în egală măsură de acasă şi de la serviciu la internet.
Dar oare ce ne face să pierdem ore în şir în faţa calculatorului?Internetul este practic,ne scuteşte de eforturi prin accesul rapid la orice informaţie,este un mijloc de relaxare şi relaţionare,”scurtează” distanţa dintre prietenii şi rudele de peste tot din lume şi îţi oferă posibilitatea de a-ţi consuma timpul atunci când nu ai chef să faci nimic.Trebuie să înţelegem că internetul nu ne influenţează stilul de viaţă sau caracterul atâta timp cât deciziile si acţiunile ne aparţin,ne organizăm viaţa aşa cum vrem şi gândim lucrurile cu viteza accelerată a internetului.
Această evoluţie a consumatorilor de internet de la un an la altul mă face să mă gândesc că suntem ,cu bună ştiinţă, participanţii unei lumi electronice, în care selectarea informaţiilor dorite reprezintă o opţiune pentru fiecare dintre noi.

Monica Nanescu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: