De ce au succes organizaţiile studenţeşti?

4 01 2009

mkt-direct2

Când eşti bobocel în facultate, este aproape imposibil să nu fii intrigat de mesajele acestor organizaţii studenţeşti şi sfaturi din partea noilor colegi, de genul : “e bine să intri într-o organizaţie studenteasca”, ”o să înveţi foarte multe”, ”da bine la CV”, etc., iar tu parcă ai aterizat de pe altă planetă şi nu înţelegi exact ce se petrece. După care intrigat urmezi cursul şirului lung de etape de recrutare, şi încă nu înţelegi de ce este aşa important să fii într-un ONG, şi de ce trebuie să treci printr-o selecţie atât de riguroasă. Iar după ce în sfârşit ai fost declarat admis, parcă intri într-o altă lume….ceva foarte similar cu lumea business-ului.

Iată deci răspunsul de ce e bine să devii voluntar: eşti cu un pas înaintea celorlalţi în dezvoltarea unei cariere de succes.

După 3 ani de voluntariat, cred că am descoperit secretul succesului acestor organizaţii, principiul pe care se bazează: direct marketing.

Cum funcţionează acesta? Simplu: iei o idee de proiect pe care o dezvolţi, construieşti un plan de implementare, timing, obiective şi rezultate estimate, după care înveleşti proiectul într-o mapa frumoasă de prezentare, şi ai plecat spre companii să ţi-l vinzi. Şi crede-ţi-mă chiar se vinde….pentru că aceste proiecte devin pentru marile companii un mijloc propice de practicare a marketingului direct, adresat targetat către marele segment consumator, al studenţilor, care reprezintă desigur şi potenţiali angajaţi de valoare.

Practic, ONG-ul oferă posibilitatea companiilor, contra unor sume de bani, care de obicei sunt modeste (maxim 1000-1500 de euro) să vină să îşi prezinte direct studenţilor, produse, servicii trasmitand în acelaşi timp şi know-how, promovând compania din care fac parte pentru a fideliza acest segment cu un potencial ridicat.

Să luăm ca exemplu, organizaţia Business Organization for Students, că tot sunt alumni aici. Unul dintre cele mai recente proiecte ale organizaţiei este unul pe domeniul IT&C, sub sloganul cachy ”S-a dat deşteptare!”, voluntarii au promovat următorul mesaj: ”între 21 noiembrie-6 decembrie , te aşteptăm la un eveniment care reuneşte companii de renume din domeniu. Acceptă provocarea şi fă-ţi curaj pentru a descoperi culisele din spatele acestui business impresionant.”. Bineînţeles promovarea s-a făcut prin marketing direct, mergând la serii în pauzele dintre cursuri, încurajând studenţii (an 1,2,3, masteranzi an 1) personal, discutând cu aceştia, prin mailing, newsletters dar şi prin afişe şi flyere (ce să mai campanii adevărate).

Proiectul a constat într-o şcoală de vânzări ” IT is business” în cadrul căreia studenţii au fost pregătiţi timp de o săptămâna de către specialişti în domeniul vânzărilor şi al marketing-ului din cadrul companiilor partenere: IBM, Adobe, Apple, IDG, Bitdefender, Wizrom, Nokia, Romsys, System Plus. După acest training studenţii au fost împărţiţi în echipe şi fiecare echipă va primi de la câte un partener/sponsor un produs pentru care ei să conceapă o strategie de vânzare.

La final, a avut loc o conferinţa, la Orange Concept Store, în cadrul căreia fiecare echipă şi-a prezentat strategia în faţa juriului alcătuit din reprezentanţii companiilor: Adobe, IDG, Romsys şi System Plus.

Cred că după această descriere, putem vedea fiecare dintre noi, foarte clar beneficiile unei astfel de abordări a marketingului direct, atât pentru studenţi/masteranzi, cât şi pentru companii şi organizatorii BOS, care sunt cei mai aproape de mediul business şi învăţa cel mai mult din astfel de experienţe.

Concluzia ar fi că marketingul direct este una dintre cele mai bune metode de a obţine beneficii multiple (idei de promovare, de vânzare, potenţiali angajatori valoroşi, vizibilitate prin plasarea logo-ului pe toate materielele publicitare ale proiectului, promovarea produselor cmpaniei, fidelizarea studenţilor participanţi, etc.), cu un minim de efort: în cazul de faţă, câteva ore alocate unui training cu o echipă de studenţi selectaţi cu grijă, şi o sumă modestă. Deci nu mai aştepta şi implică-te!

Surse:

http://www.bosromania.ro

Diana Asandei

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: