Despre Facebook şi Cehov

4 01 2009

Primul gând care îţi vine în minte în legătură cu marketingul online sunt e-mailurile. Multe e-mailuri trimise, fiecare promovând şi promiţându-ţi ceva, pe multe dintre ele nici nu le mai deschizi, îţi dai seama din subiect că nu te interesează sau că îţi vor aduce acelaşi tip de informaţie ca altele o sută. Cu toate acestea, marketingul online presupune mult mai multe elemente, pe care dacă ştii cum să le foloseşti şi cum să ajungi la potenţialii clienţi prin intermediul lor, rezultatele pot fi impresionante. De altfel, instrumente sunt multe- concursuri, campanii, retele sociale – facebook, twitter, qik, important e să alegi momentul şi modalitatea potrivită de ale folosi.

Dacă luăm ca exemplu de reţea socială Facebook-ul, observăm uşor că se ramifică în nenumărate reţele sociale mai mici sau mai mari, unele ajung la adevărate comunităţi online, care au drept punct comun pasiunea pentru o personalitate- artist, scriitor, politician, pentru un oraş, pentru un produs- până şi Kinder Bueno are cont şi o mulţime de fani, pentru o anumită organizaţie- CNN sau eveniment. Interesant ar fi de aflat cine se află în spatele fiecăruia dintre aceste conturi: este clar că unele sunt corporate şi au scopuri clare de marketing şi PR, însă în momentul în care descoperi că şi Cehov are cont pe Facebook, te întrebi dacă acesta este făcut de un grup de cititori neafiliaţi sau de marketingul unei edituri anume. Şi dacă scotoceşti mai bine după informaţii pe respectiva pagină, ajungi la concluzia că prima variantă e mai plauzibilă. Oricum ar fi, aceste reţele sociale în cadrul marii reţele sociale numite Facebook sunt o oportunitate importantă pentru oricine doreşte să vadă care sunt interesele unui anumit grup de oameni. Promovarea unui eveniment sau transmiterea unei informaţii nu numai că circulă mult mai rapid, dar are mult mai multe şanse să ajungă la persoanele interesate. Şi nu în ultimul rând, provoacă răspunsuri, reacţii, opinii, schimb de idei, ceea ce se numeşte într-un cuvânt interactivitate- marele avantaj al marketingului online.

Alexandra Cărămidaru

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: