Facerea de bine…atu pentru tine

4 01 2009

Unele dintre cele mai valoroase active ale unei companii sunt relaţiile dintre brand şi consumatori. Ideal ar fi ca o companie să ştie cum să administreze aceste relaţii rezultând astfel nişte legături puternice emoţionale între un comsumator şi un anumit brand. William McEwen în cartea sa “Forţa Brandului”, explică faptul că aceste relaţii se produc în special la nivel emoţional, clădindu-se pe fundamentul încrederii şi al integrităţii, care reflectă părerile consumatorului despre brandul respectiv*.

Marketingul social ajuta companiile la întărirea încrederii în brand. În Romania nu sunt foarte multe companii private care activeaza în acest domeniu… Campaniile de marketing social sunt înlocuite de cele mai multe ori de gale menite să strângă fonduri pentru anumite cauze sociale, gale la care participă mondenităţi care îşi etalează care mai de care ţinute ce costă sume de bani cu care un copil din Africa ar putea supravieţui un an de zile.

În schimb sunt şi avantaje ale acestor gale. Se strâng sume de bani care pot fi folosiţi în diferite scopuri sociale. O astfel de reuniune “fancy” a avut loc la sfârşitul lunii septembrie a acestui an, care în tendinţa eco a societăţii de azi, a adunat sub numele Galei Verzi peste 150 de participanţi cu dare de mana, reuşind să strîngă astfel peste 120 000 de euro care vor fi folosiţi pentru curăţarea şi împădurirea mai multor zone din România: pădurea Cernica, o zonă de la periferia oraşului Galaţi, o alta de pe marginea drumului E60 Gilău-Cluj, albia Jiului de pe Valea Jiului, Valea Camenca şi Cuchiniş din Valea Trotuşului, Dumitreasa şi Valea Calului de pe Valea Ierii, Pârâul Struguru din Petroşani, Lereşti în masivul Iezer-Păpuşa. Gala a fost organizată de asociaţia MaiMultVerde, Cosmopolis şi Televiziunea Română la Domeniile Şirbei din Buftea, sub forma unei petreceri câmpeneşti. Prezentatoarea Galei Verzi, Mihaela Rădulescu a reuşit să ii convingă pe invitaţi să cumpere monstre de apă chioară, pământ gol, aer curat şi vegetaţie obişnuită. Cei care au contribuit cu bani au fost UniCedit Ţiriac Bank, ING Asigurări de Viaţă, Class Living, Coca Cola HBC România, Carrefour România şi Cosmote România**.

Evenimentul a fost transmis parţial în direct la TVR, astfel că generoşii galei au fost lăudaţi şi aplaudaţi la scenă deschisă la Televiziunea Naţională, acesta fiind un mare avantaj pentru imaginea companiilor participante. Marketing-ul social pe care îl practica aceste companii din România are o contribuţie importantă la dezvoltarea societăţii moderne. În orice caz, a face bine este o satisfacţie în sine. Însă chiar şi cei mai pragmatici manageri trebuie să recunoască faptul că marketing-ul social este un atu competitiv important.

*William McEwen, “Forţa Brandului, De ce rămân consumatorii fideli, unor branduri, toată viaţa”, Editura All, Bucureşti, 2008

**http://www.responsabilitatesociala.ro/stiri-csr/gala-verde-a-strans-124.000-de-euro-pentru-proiecte-de-mediu.html

Teodora Niţu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: