Marketing-ul online câștigă teren

4 01 2009

În ultimii trei-patru ani am fost martorii unei adevărate explozii în domeniul online. Internetul oferă spațiu de exprimare la îndemâna oricui, iar specialiștii în marketing nu puteau trece cu vederea împortanța exploatării acestei nișe. Practic, nu există un segment de piață care să nu fi adoptat noile tendințe ale marketing-ului modern, de la IT&C până la industria luxului.

Potrivit unui studiu realizat de către Kelsey Group în februarie 2008, marketerii din industria automobilelor alocă un procent mai mare din bugetul lor spațiului online și plănuiesc să-și extindă strategia în segmentul Web 2.0, dar și în media socială și în cercetări online. Mai mult decât atât, studiul relevă faptul că, la inceputul anului, 46% dintre aceștia intenționau să reducă investițiile în marketing-ul tradițional pentru anul 2008.

Online nu înseamnă mai puțină seriozitate, publicul este la fel de exigent, sau poate mult mai pretențios deoarece vrea să primească informația repede. Domeniul este unul relativ nou, experții s-au format “din mers”, concurența devine tot mai acerbă, feedback-ul se primește direct, în timp real, iar consumatorului îi este mult mai ușor să ignore pur și simplu produsul sau serviciul pe care vrei să-l vinzi. Pentru că datoria marketingului este, în primul rând, să vândă.

Așadar, fiecare detaliu trebuie analizat. Este esențială identificarea și implementarea unei strategii și a unui mix de marketing online care să se diferențieze, care să atragă atenția și care, o dată ce a reușit să facă acest lucru, să ofere și informații valoroase, pertinente. Astfel, cel mai dificil aspect al acestui domeniu este acela de a deprinde arta de a-ți fideliza consumatorii, oferindu-le nu doar formă ci, mai ales, un “instrument” de încredere.

Mai mult decât atât, în anul marcat de criza financiară mondială, când bugetele pentru marketing sunt primele care scad drastic, specialiștii în domeniu apreciază că marketingul online va fi unul dintre cele mai puțin afectate segmente ale pieței.


http://www.wall-street.ro/articol/Marketing-PR/39397/Dealerii-auto-se-muta-in-segmentul-Web-2-0.html


http://www.wall-street.ro/articol/IT-C-Tehnologie/34110/Retailerii-din-offline-accelereaza-pe-online.html


http://www.wall-street.ro/articol/IT-C-Tehnologie/52585/eMag-Romanii-aleg-sa-cumpere-online-in-timp-de-criza.html

Raluca Ștefan

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: