Marketingul viral şi Comunitatea femeilor

4 01 2009

clip_image0021

Ca exemplu de site ce promovează şi utilizează marketingul viral, mai exact guile viral*, am ales să vorbesc despre comunitatea Eva. Eva.ro este primul site generat de motorul de căutare Google atunci când se caută cuvântul “frumuseţe”. Pe acest site se regăsesc cele mai căutate domenii de interes ale femeilor: dragoste & sex, dietă & fitness, modă, sănătate, divertisment, carieră, şi, da doamnelor, şi horoscop. Metoda acestui site de a folosi viralul nu este cea tradiţională: ‘recomandă site-ul la încă 3 prietene’, ci este puţin mai elaborată. Dacă faci parte din comunitatea Eva.ro, poţi participa la concursuri şi poţi comenta pe forum. În prezent, se desfăşoară concursul ‘EVA TE VREA SEXY DE SĂRBĂTORI’. Ca să participi la acest concurs trebuie să faci parte din comunitatea Eva.ro şi să încarci poze pe care prietenele tale să le voteze. Simplu, cu cât ai mai multe voturi, cu atât ai mai multe şanse de câştig, mai ales că nu există doar un premiu, ci şi premii de consolare foarte atrăgătoare.

Mecanismul de folosire a marketingului viral este foarte simplu. Să spunem că o utilizatoare a acestui site încarcă poze după care aşteaptă să fie votată. Pentru a aduna cât mai multe voturi îşi anunţă prietenele să intre pe site şi să o voteze. Acestea însă trebuie să intre şi ele în comunitatea Eva. Unele vor refuza, altele se vor inregistra pentru ca mai apoi să se retragă din această comunitate, dar vor fi şi prietene care vor ramâne fidele comunităţii. Intrate pe site, prietenele vor accesa fie forumul, fie diferite articole, fie vor dori să participe chiar ele la diferite concursuri şi la rândul lor vor recomanda site-ul altor prietene. Prin urmare, traficul pe acest site va creşte, la fel şi numărul de utilizatori şi în final beneficiile de pe urma notorietăţii site-ului.

Metoda a fost foarte bine aplicată aici deoarece femeile sunt sociabile şi recomandă un produs sau serviciu prietenelor mult mai des decât bărbaţii. Acest concurs are succes deoarece femeile iubesc să fie admirate şi să le fie recunoscute calităţile atât fizice cât şi intelectuale. Cu cât o femeie primeşte mai multe voturi pentru respectiva fotografie, cu atât sunt lăudate mai mult calităţile sale fizice. Văzând că este susţinută de atâtea persoane, femeia aceea se simte importantă şi devine mândră că este reprezentanta sexului frumos.

Eu consider că este o metodă bună de a utiliza viralul amăgitor deoarece nu conţine un îndemn propriu-zis şi nici ameninţări de tipul celui ‘dacă nu trimiţi mesajul mai departe ţi se va întâmpla ceva rău’. Astfel, utilizatorul se simte liber să transmită mesajul fără a se simţi constrâns şi, în final, părţile implicate vor avea numai de câştigat după cum am evidenţiat mai devreme.

Totuşi, cu toţii suntem liberi să avem o opinie. De aceea, dacă nu eşti de acord sau vrei să completezi articolul cu exemple asemănătoare, aştept comentariile tale.

Detalii pe http://www.eva.ro/stil/concurs/eva-te-vrea-sexy

*Guile viral= Viralul amăgitor; este tipul de marketing viral ce are loc atunci când utilizatorii unui produs sau serviciu sunt convinşi să-l recomande în schimbul unui premiu, sau unei promisiuni

Mihaela Răduţă

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: