Marketingul…vital pentru dezvoltarea armonioasă a firmei?

4 01 2009

Marketingul nu există propriu-zis în unele companii, acesta rămânând de cele mai multe ori la nivelul de idee. Dezvoltarea marketingului în companii depinde de mărimea companiei şi de importanţa alocată de către management. În cele mai multe firme se pune accentul pe marketingul producţie şi nu neapărat pe un marketing relational care ar putea fi soluţia salvatoare pentru acea firma, in sensul cercetării satisfacerii nevoilor consumatorului, distribuirea în proximitatea sa a produselor oferite, dar şi făcute cunoscute aceste produse/servicii consumatorului. Echipa managerială caută, deseori, greşeli in activitatea de producţie şi nu o corelează cu marketingul. Marketingul trebuie să fie într-o strânsă legătură cu celelalte departamente pentru a şti ce caracteristici au serviciile şi produsele oferite şi ce anume se doreşte a fi transmis consumatorului. Trebuie acordată o atenţie sporită fidelizării clienţilor şi satisfacerii acestora prin punerea pe piaţa a unor produse dorite de aceştia sub prisma calităţii şi a îndeplinirilor funcţionale, dar şi a preţului aferent produsului X. Marketerii ajută la transmiterea în piaţa a unei imagini, a companiei sau a produselorserviciilor oferite, dorite de companie. Dar ei nu fac numai asta, ei cercetează, observă si dau sugestii pentru îmbunătăţirea calităţii produselor şi percepţiei consumatorilor faţă de produsele şi serviciile oferite. Fără un marketing bun, firma este condusă fără o direcţie bine stabilită şi pe un teren nesigur şi în special fără o orientare către client. Marketerii pot avea un rol major în creşterea vânzărilor unei firme , atâta timp cât soluţiile oferite de aceştia sunt luate în considerare.

Crina Scotocea

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: