Promomvează-ţi brandul prin poveste

4 01 2009

Tuturor ne plac poveştile, să le spunem sau să le ascultăm. Spunem poveşti pentru a informa, pentru a ne distra, pentru diverse motive. Marketingul a apelat şi el la poveşti pentru a promova branduri.

Astfel, marketingul narativ, un concept relativ nou chiar pe plan mondial, nu doar în România, are la bază ideea de promovare a brandului prin interacţiune cu consumatorii săi. Marketingul narativ este o formă de promovare a unui brand prin poveste. Oamenii de marketing care aleg această metodă sparg limitele marketingului tradiţional; una dintre cele mai incitante provocări pentru ei este să comunice povestea brandului în cel mai real, atrăgător şi eficient mod posibil.

DOVE a avut o campanie de marketing narativ pentru produsele „pro-age”, prin care mai multe femei împărtăşesc poveştile lor despre înaintarea în vârstă, avantajele si dezavantajele care vin o dată cu acest proces normal al vieţii. Campania reprezintă un exemplu eficient al marketingului narativ, atrăgând tot mai multe femei dornice să-şi spună povestea, care se indentifcă cu produsul pro-age. Pentru această campanie Dove a creat o platformă online în care consumatoarelor îşi împărtăşesc experienţele. Dar cea mai importantă tehnică de marketing a fost invitaţia pe care DOVE le-a făcut-o femeilor aflate „în anii de glorie” – target de 35-60 de ani. Ele au fost chemate la casting pentru reclamele DOVE, povestind despre frumuseţea feminină care nu piere o dată cu vârsta.

DOVE a reuşit să-i implice pe consumatori în crearea brandului, să le ofere acestora roluri importante şi individuale, pentru ca ei să comunice brandul.

Storytelling-ul este un concept care poate face diferenţa in marketing. Preţurile, detaliile, faptele contează, dar un brand are nevoie de poveşti pentru a atinge latura emoţională a clienţilor. Motivaţia de a alege un brand în detrimentul altuia – când sunt foarte multe alternative- este declanşată de emoţie. Compania de consultanţă Hitachi s-a folosit de marketingul narativ construind o platformă online denumită „true stories”, unde angajaţii şi clienţii vorbesc despre serviciile oferite, respectiv primite. Clipurile de pe site prezintă personajele de mai sus în mediile de lucru, povestind despre eficienţa serviciilor Hitachi, metodă de marketing prin care se atinge latura emoţională a consumatorilor.

Skoda Octavia foloseşte povestea reală a unui bărbat care a parcurs primul milion de km cu maşina sa, o Skoda Octavia. El îşi narează povestea pe site-ul http://www.primulmilion.ro/ într-un clip video, contribuind astfel la crearea brandului.

Un marketing narativ eficient trebuie să creeze o poveste cât mai reală, în care fiecare consumator să-şi joace rolul individual, atrăgând astfel şi alţi consumatori care au ascultat poveştile celor dinainte şi care, la rândul lor, vor comunica mai departe povestea. De fapt, in termeni simpli, aşa funcţionează marketingul narativ.

Iulia Roşu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: