Responsabilitatea socială corporativă şi criza economică globală

4 01 2009


Criză este probabil cel mai des pronunţat cuvânt din ultimul timp aşa că nu am putut să nu mă întreb care va fi impactul acesteia asupra programelor de responsabilitate socială corporativă.


În România, aceste practici nu sunt încă suficient de încetăţenite, astfel încât vizibilitatea şi impactul lor asupra comunităţii să fie suficient de mare. Ţinta acestor programe nu ar trebui să fie în mod obligatoriu comunitatea în ansamblu, ci mai degraba persoana luată individual. În fond, să fii mai responsabil faţă de comunitatea în care trăieşti este o opţiune personală, dar nu strică niciodată să ni se arate măcar efectele propriei noastre acţiuni.


Toată lumea vorbeşte de criză doar în termeni negativi, că se vor întâmpla numai lucruri rele, că se va prăbuşi economia, că se vor reduce bugete, eu consider insă că sunt şi câteva aspecte pozitive: unul dintre acestea ar fi o mai mare atenţie a cetăţenilor faţă de comunitatea în care trăiesc, faţă de consumul exarcebat de resurse, reprezentând totodata şi un frumos punct de pornire pentru mai multe programe de CSR, care în acest context cred că vor avea, nu doar vizibiliatate mai mare, ci şi un impact la nivel comportamental efectiv semnificativ. Vor fi mulţi care vor susţine că pentru CSR vei avea nevoie şi de bani, care în contextul crizei nu vor mai fi aşa de mulţi, însă de multe ori esenţa unui program de CSR nu ar trebui să constea doar în bugetul investit, ci în numărul de oameni pe care ai reuşit să îi atragi în proiect, iar acest lucru îl poţi face prin calitatea programului pe care vrei să îl derulezi şi prin problema pe care acesta va încerca să o atenueze sau chiar să o rezolve.


Nu spun că în contextul crizei toţi ar trebui să ne apucăm de CSR, ci doar că ar fi o frumoasă oportunitate pentru companii să işi arate stabilitatea la nivel intern si extern, precum şi o ocazie pentru societate de a veni în întâmpinarea unor probleme ce vor trebui să aibă o rezolvare mai devreme sau mai târziu. Dar, om trai şi om vedea!

Sursa:
1.http://www.responsabilitatesociala.ro/stiri-csr/consumatorii-loiali-brandurilor-responsabile-si-in-timpul-unei-recesiuni.html
2. http://www.goodpurposecommunity.com/study.html


Anca Stefanita

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: