Rexona lupta în offline şi online pentru igiena femeilor – Campania “Transpiraţia strică reputaţia”

4 01 2009

“Englezoaicele o fac de 5 ori mai des” – aşa a început teasingul (buzz-ul) pentru campania “Transpiraţia strică reputaţia” de la Unilever România. Personalităţi cunoscute din România s-au implicat în promovarea campaniei, astfel, Jojo a devenit partenera Rexona, asumându-şi un experiment unic în România şi a acceptat să trăiască o săptămână fără deodorant. Această campanie a îmbinat tehnici de marketing cu o componentă importantă de formare şi educare a societăţii, obiectivele Unilever depăşind sfera de business.

După o cercetare realizată de Unilever prin două studii la nivel global, efectuat în 14 ţări şi la nivel european, în 7 ţări, având ca target 300 de femei cu vârste cuprinse între 18 şi 40 de ani, din mediul urban, s-a dovedit că româncele folosesc doar 1 deodorant anti-perspirant pe an, în timp ce englezoaicele folosesc 5. Astfel, România se află pe penultimul loc la consumul de deodorante anti-perspirante pe persoană timp de un an.

Pornind de la aceste rezultate, obiectivele campaniei au fost să convingă cât mai multe femei din România să folosească deodorant zilnic, să genereze o dezbatere generală privind problema transpiraţiei, să crească awerness-ul pentru produsele deo şi pentru Rexona si mai ales să creeze asocierea igienei cu brandul Rexona în mintea consumatorului. Mesajul campaniei a fost “Transpiraţia strică reputaţia! Introdu Rexona în ritualul tău zilnic de frumuseţe”.

Comunicarea s-a făcut prin diverse canale offline: presa scrisă, agenţii de presă, tv, radio, reviste specializate de lifestyle, campania având peste 22 de apariţii în publicaţii de top. În spaţiul online, s-au înregistrat 73 de apariţii pe diverse portaluri pentru femei, reviste online dedicate, şi prin propriul blog: http://www.ofacemmairar.ro, care a avut 52.598 de vizualizări in intervalul aprilie-iunie 2008. De asemenea, pentru o promovare mai bună, Rexona a făcut un parteneriat cu grupul de presă Intact.

Campania a fost făcută prin colaborarea a patru echipe: Unilever, Lowe PR (comunicare), Lowe&Partners (marketing), Midshare (media) şi a avut o durată de trei luni, fiind organizată după o strategie din mai mulţi paşi care includea: buzz-ul sau teasing-ul, evenimentul media prin care s-a dezvăluit cine este în spatele teaser-ului, experimentul Rexona şi dezbaterea naţională care a avut loc la emisiunea “Duminica în familie”, găzduită de Mihaela Rădulescu şi unde au participat mai multe vedete care au semnat Pactul antitranspiraţie*.

*http://prprogress.ro/studii_pr/id-112/transpiratia_strica_reputatia.html

Iulia Roşu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: