Semnătură electronică – instrument de marketing online

4 01 2009

Una dintre lecţiile esenţiale ale marketingului online este aceea că acesta începe de la fiecare individ în parte şi se face prin toate acţiunile întreprinse pe Internet de tine, angajaţii tăi, clienţii, susţinătorii şi oponenţii tai. Mai mult, în mediul online fiecare detaliu îşi are importanţa sa aparte. Tu câtă atenţie acorzi unui detaliu precum semnătura electronică? Te-ai gândit vreodată că aceasta este unul dintre instrumentele puternice ale marketingului online?

Scopul unei semnături electronice este acela de a oferi informaţii despre firma la care lucrezi (siglă, adresă de web şi poştală, uneori şi slogan), date despre tine (nume, poziţia deţinută în companie) şi de a menţiona modalităţile prin care poţi fi contactat (numere de telefon şi fax, adrese de e-mail, adrese de site-uri sau blog-uri, link către profilul de pe LinkedIn sau chiar Twitter).

Însă, ţinând cont de numărul de e-mail-uri pe care le trimitem zilnic, semnătura digitală constituie o oportunitate excelentă de a promova compania pentru care lucrezi. Mai ales că, în lumea virtuală, e-mail-urile circulă cu rapiditate de la o persoană la alta: nu de puţine ori dăm forward unui e-mail pentru a-l citi colegul de la un alt departament sau prietenul care lucrează într-o altă firmă. Tocmai de aceea, este indicat ca semnătura electronică să aibă o grafică şi un design îngrijit şi ordonat care să denote profesionalism, competenţă şi atenţie faţă de imaginea firmei. De asemenea, trebuie să cuprindă informaţii relevante despre firmă şi persoană, fără, însă, a fi mai lungă de şase rânduri. Unele semnături de e-mail sunt însoţite de mesaje civice sau sociale. Un astfel de exemplu îl constituie moto-ul „Nu printa acest e-mail, protejează pădurile”, scris adesea cu font verde. În această manieră, mesajul de păstrare a mediului, asociat semnăturii, se îmbină foarte bine cu interacţiunile online de business.

Aşadar, semnătura electronică reprezintă în mediul online o carte de vizită căreia trebuie să-i acordăm o atenţie sporită întrucât poate aduce beneficii companiei precum orice ce alt instrument de marketing online.

Iuliana Mânză

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: