Studiu de caz: Garnier, Clubul tău personal de frumuseţe şi îngrijire

4 01 2009


Portalurile pentru femei oferă modalităţi de promovare multiple: advertoriale, testimoniale, articole/ posturi pe bloguri generate de cititori, forum, newsletter. Acestea se adresează unui trib de femei tinere, ambiţioase, interesate de frumuseţe, sănătate, modă, carieră, relaţii, ce împărtăşesc impresii, recomandând sau criticând produse şi mărci.


Cel mai mare portal de frumuseţe din Romania, divahair.ro, pe lângă cele menţionate, promovează numeroase mărci, în mod deosebit fiind promovat Garnier – Clubul tău personal de frumuseţe şi îngrijire. Garnier a sesizat oportunitatea de a se adresa segmentului de consumatoare 15-25 ani, folosindu-se de baza de date extinsă a “tribului” Divahair, pentru a-şi crea propriul club. Clubul de consumatori, formă a marketingului tribal , apelează la metode persuasive comune mediului real şi virtual. Astfel, pentru a adera la Club, clientele trebuie să furnizeze date personale (nume, prenume, e-mail, telefon, etc) şi despre problemele de frumuseţe şi îngrjire (tip de piele/păr, obiceiuri de cumpărare etc).


Odată aderate la club, clientele primesc newsletter şi acces la site-ul aigrijadetine.ro, structurat astfel: My Garnier (informaţii despre cont şi comerţ online), Ai grijă de tine (obiectivele proprii de frumuseţe şi posibilitatea de a oferi sfaturi altor abonate), Sfaturi pentru tine (articole şi materiale informative), Comunitate (locul virtual de socializare între membre). Mesajele comerciale, cele ocazionate de evenimente ca sărbători, zi de naştere, sunt trimise sub forma corespondenţei personalizate. De asemenea, membrele primesc materialele educative şi sfaturi de la specialişti sau abonate cu privire la frumuseţe, îngirjire şi produse dedicate. Pe lângă posibilitatea de a achiziţiona online produsele mărcii şi de a accede la promoţii şi concursuri (Beauty Miles), membrele sunt ajutate să-şi stabilească propriile obiective de frumuseţe şi îngrijire şi să urmărească îndeplinirea lor.


Succesul acestei metode se bazează pe îmbinarea mai multor tipuri de comunicare : de produs, instituţională, promoţională şi publicitară cuplată, pentru a da naştere unei relaţii durabile, non-comerciale şi familiare cu clientul. Clubul, metodă privilegiată a marketingului tribal, creează o relaţie de încredere bazată nu pe nevoile intra-psihice, ci pe cele de socializare ale indivizilor. Crearea unui club îmbunătăţeşte calitatea relaţiei client-vânzător, mai mult, dă naştere unei comunităţi a consumatorilor, bazaţi pe un interes împărtăşit faţă de marcă sau produse.


Lavinia Cincă

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: