Tortura chestionarelor telefonice

4 01 2009

Perioada premergătoare sărbătorilor de iarnă este una dintre cele mai aglomerate în companiile de cercetare de marketing. Pentru că eu nu am reţineri să îmi dau numele şi numărul de telefon pentru a participa la diverse concursuri, tombole şi studii de piaţă am fost sunată şi de mai multe ori într-o zi, de companii diferite, pentru a răspunde la întrebări privind domenii diferite.

În mod normal nu mă deranjează şi răspund la toate întrebările, însă într-o zi am primit trei telefoane în 30 de minute. Eram pe fugă şi nu am putut să stau la telefon însă le-am spus când să revină ziua următoare pentru a le putea răspunde. Când în sfârşit am reuşit să plec de acasă am realizat că nu ştiu câţi oameni ar fi reacţionat ca mine. Trebuie să recunosc că este chiar enervant să fii agasat de atâtea telefoane şi îmi imaginez că există şi foarte multe reacţii negative din partea celor sunaţi.

Acum mă pun în pielea operatorilor de interviu care până la urmă nu au nici o vină şi care cu toate astea sunt cei care trebuie să facă faţă persoanelor deranjate. O situaţie mai neplăcută este aceea când respondentul, care este de-a dreptul iritat de telefonul tău, te face în toate felurile şi începe să te întrebe de unde ai numărul lui de telefon. Există posibilitatea să fi de la bun început refuzat. Desigur, nu cred că este plăcut să primeşti multe refuzuri dar cred că este mai bine să ţi se spună asta de la început decât să te trezeşti cu telefonul închis în nas după ce ai parcurs aproape tot chestionarul. Această situaţie cred că este cea mai frustrantă dar uneori chestionarele durează prea mult şi cu cât acestea sunt mai lungi, cu atât intervievatorii sunt mai plictisiţi.

În condiţiile astea nu ştiu câţi sunt dispuşi să răspundă la un chestionar de genul acesta. Nu pot să îi blamez pe cei care la un moment dat renunţă. Si chiar dacă, să zicem că răspund la toate întrebările, de la un moment dat oamenii nu se mai concentrează la întrebări ci urmăresc să scape cât mai repede de această „tortură”. Cu siguranţă data viitoare când vor ridica receptorul şi vor fi întrebaţi dacă vor să răspundă la câteva întrebări se vor gândi de două ori înainte să accepte.

Monica Dobroiu

Actions

Information




