Un mod uşor de a te diferenţia online

4 01 2009

După cum ştim, majoritatea business-urilor online îşi pot construi şi promova brandurile folosind în moduri cât mai creative şi totodată eficiente elementele de grafică şi web design. Astfel pe lângă forma efectivă a site-ului, culorile, logo-ul şi sloganul, există o metodă foarte puţin utilizată în online-ul românesc şi anume: „mascota”. Aceasta, materializată de cele mai multe ori într-un personaj animat, simpatic şi proiectat să trezească zâmbete, se dovedeşte a fi un instrument de marketing cu o eficienţă demnă de invidiat. Şi asta deoarece cei mai mulţi dintre clienţi asociază produse sau branduri cu imaginile şi personajele popularizate în campanii. Cine nu cunoaşte cele două personaje animate din campania celor de la Orange? Daca dăm un search pe Google, o să vedem că cei doi au dat naştere unei întregi industrii, forumurile fiind pline de oameni care vând:„maimuţoii Orange”. Totuşi pe online-ul românesc astfel de „mascote” sunt foarte rar întâlnite, iar dacă ar fi să dau exemple, sincer cred că ar trebui să stau să mă gândesc destul de mult. Eugen Erhan, designer la Brandient, spune că două dintre cele mai celebre personaje ar fi crocodilul de pe Trilulilu.ro şi hipopotamul de la Metropotam.ro. Dacă ar fi să mă întrebaţi pe mine, până nu am verificat pe site-urile respective nu aveam în minte o imagine clar formată.

Erham subliniază faptul că un astfel de personaj poate atrage şi menţine atenţia clienţilor dacă este unic, cât mai simplu, drăgălaş şi totuşi cu atitudine. Astfel cu o investiţie minimă, orientată către acest mic artificiu, orice proiect sau business online poate să atragă cel puţin simpatia vizitatorilor, care mai apoi aleg să promoveze un brand purtând sau folosind materiale cu „maimuţoiul” preferat (tricouri, căni, pixuri,mape ş.a).

Sursă: http://www.dailybusiness.ro/stiri-new-media/brandient-personajele-gen-hipopotamul-metropotam-sau-crocodilul-trilulilu-ajuta-la-construirea-brandurilor-19974

Victor Rizescu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: