Coca-Cola Zero

5 01 2009

Campania de lansare a produsului Coca-Cola Zero a avut la bază ideea “De ce majoritatea lucrurilor bune în viaţă trebuie să includă şi un compromis? Atunci… ”de ce nu putem avea acelaşi gust Coca-Cola cu 0 zahăr?”.

Mesajele au fost gândite în funcţie de canalul de comunicare: pe internet – “De ce nu situri cu 0 pop-up-uri?”, pe cinema – “De ce nu filme cu 0 pauze publicitare?”, pe panouri amplasate în intersecţii – “De ce nu ore de vârf cu zero intersecţii blocate?” sau “De ce nu intersecţii aglomerate cu zero semafoare defecte?”, pe panouri amplasate în campus – “De ce nu o petrecere monstru cu zero mahmureală?”, “De ce nu facultate cu zero restanţe?” sau “De ce nu relaţii cu zero sentimente?”. Canalele de comunicare – TV, TV Screen-uri, presa şi internet au fost completate şi de o comunicare virală. Mesajele au fost susţinute şi de către http://www.decezero.ro, un blog comunicat ca “un grup de terapie în care glumim pe seama micilor compromisuri”. Vizitatorii blogului au putut posta comentarii despre ce înseamna 0 compromisuri pentru ei, au putut vota personalitatea românească cu 0 compromisuri, au putut descărca şi trimite imagini/filme relevante pentru ei şi în care se regăsea ideea „zero compromisuri”. Campania a luat sfărşit odată cu apariţia mesajului “De ce nu acelaşi gust Coca-Cola cu 0 zahăr?” difuzat pe diverse canale de comunicare – TV, outdoor, presa, internet şi cinema. Produsul beneficiază de asemenea şi de un site oficial http://www.cocacolazero.com.

Conform http://www.iqads.ro , campania a avut succes, astfel că, 49% dintre cei care au aflat despre noul produs l-au încercat iar 64% dintre aceştia au repetat achiziţia

Acest lucru s-a datorat si faptului ca publicul ţintă al Coca-Cola sunt tinerii, iar timpul petrecut de aceştia în faţa televizorului scade în defavoarea celui petrecut în faţa calculatorului. De altfel, promovându-se pe internet, compania poate să comunice direct cu aceştia, să afle ce-şi doresc şi să segmenteze foarte mult mesajul publicitar până la nivelul individului.

Până acum promovării on-line nu i s-a acordat o foarte mare importanţă, Coca-Cola investind cel mai mult în publicitatea TV. Cu toate acestea, Coca-Cola este cel mai recunoscut brand de pe internet, având o notorietate de 35%. Conform studiului “Leading Brands by Romanian Internet Users” realizat de Gemius, în colaborare cu Evensys, participanţii la studiu au considerat ca fiind foarte importante următoarele criterii: calitatea (85%), încrederea (51%),diferenţierea de celelalte branduri – 46%, prestigiu 38%, popularitatea- 26%, modernitatea- 14%. Acest lucru înseamnă că brandul Coca-Cola este perceput de utilizatorii internetului ca fiind de o calitate remacabilă, de încredere şi că se diferenţiază în peisajul aglomerat al societăţii de azi, invadat de tot mai multe reclame.

Promovarea on-line a ajutat foarte mult imaginea Coca-Cola, îmbunătăţind-o şi sporind încrederea consumatorilor în aceasta, deşi compania nu s-a axat în mod special pe acest tip de promovare. Acordarea unei atenţii sporite mediului on-line înseamnă pentru Coca-Cola creşterea notorietăţii şi îmbunătăţirea imaginii la costuri mult mai scăzute şi într-un timp mult mai scurt decât permite mediul offline.

Monica Nănescu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: