Dai un ban dar nu se face !

5 01 2009


Despre etica profesională în bănci ar fi foarte mult de vorbit având în vedere că acum, în această desăvârşită criză conceptul de „etică” pare a lipsi într-o oarecare măsură. Când intrăm într-o unitate bancară suntem trataţi cum trebuie, toată lumea ne zâmbeşte, ne îndeamnă să luăm loc, ne întreabă cu ce ne pot fi de folos şi plini de entuziam îşi prezintă ulterior produsul. Ne uităm în stânga, în dreapta şi vedem fel de fel de lcd-uri unde un spot publicitar al băncii este dat de multe ori pe minut, vedem tablouri şi afişe unde citim despre onestitate , profesionalism, integritate, şi alte câte şi mai câte, totul e un ambalaj frumos al unui produs care clar ţipă de durerea recesiunii. Plecăm de la bancă uşor îndoiţi, deşi funcţionarul bancar a încercat să fie cât mai amabil posibil, însă nu după mult timp, după ce ne dumirim cum stă treaba cu produsul financiar necesitat observăm că….moralitatea i-a lipsit cu desăvârşire!!


Spun asta ca şi client al unei bănci, să-i spunem Didibao bank pt că oricum nu contează cum se numeşte. Solicitasem un depozit deloc substanţial pe o perioadă „X” şi parcă toţi au înflorit de fericire că vin „bani noi”. Una este ceea ce s-a spus, alta e ceea ce s-a făcut, total diferit, minciuni îmbrăcate frumos, în termeni de specialitate. Oare este moral? asta înseamnă etica profesională, să profiţi de un moment anume pentru a ieşi dintr-un colaps finaciar utilizând ca resursă proprii clienţi şi ăia puţini ??Probabil că în perioada curentă aceşti mari piloni ai economiei nu mai reuşesc să întreţină echilibrul între profit şi etică şi pur şi simplu îşi călca în picioare propriile principii.


Se spune că asta va fi dobândă, dar uită să specifice despre comisioane şi penalizări, îşi cresc în mod nejustificat rata dobânzii, ca să nu mai vorbim despre modalitatea în care spun ei că îşi recuperează creanţele şi care în ultimul timp a ajuns pur şi simplu hărţuire! Dar toţi te aşteaptă zâmbitori şi nu pentru a „satisface nevoile clientului” cum s-ar spune la carte ci pentru a-şi respecta un target al lor. Efectiv i se „baga pe gat” clientului produse la pachet chiar dacă ştiu clar că acesta nu are nevoie de ele, dar îl costă pe luna o anumită sumă de bani…şi ei sunt tot bani noi, lichidităţi, buni pentru sucursala în cauză care prin această „etică” sublimă nu face decât să scadă soldul impus de Centrală în detrimentul nevoii a ceea ce eu consider resursa de bază , şi anume clientul !


Monica Banica

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: