Publicitatea « îndrazneaţă »

5 01 2009

Scopul marketingului online este prezentarea ,prin intermediul internetului,în mod eficient a unor produse sau servicii către o audienţă cât mai largă şi la un preţ cât mai accesibil.Însă fără o strategie de marketing online e o misiune imposibilă să vinzi pe internet. Există sute de milioane de pagini web, aşa că şansa de a găsi cumpărători e destul de mică. Când vrem să găsim clienţi fără efort de marketing e ca şi cum am deschide un magazin la marginea oraşului pe o străduţă ascunsă. Chiar dacă ar ajunge cineva acolo din întâmplare, nu este o certitudine că ar deveni şi cumpărător. Diferenţa esenţială între publicitatea on-line si cea clasică constă în rolul jucat de consumator. În publicitatea on-line consumatorul devine un participant activ în construirea mesajelor comerciale, alegând ceea ce-şi doreşte să vadă şi cât de des.

Cele mai răspândite elemente ale publicităţii pe web sunt banner-ele şi publicitatea interstiţială sau contextuală dar şi alte metode neconvenţionale de a stabili legături către situri.

Banner-ul este practic « cartea de vizită electronică » a unei firme si poate constitui prima imagine de contact cu care o organizaţie se prezintă utilizatorilor de Internet.

Banner-ele au fost prima formă de publicitate on-line şi continuă să fie cele mai populare ; se prezintă sub forma unei imagini sau a unei succesiuni de imagini, situat în partea de sus sau de jos a paginii sau într-un spaţiu rezervat insert-urilor publicitare. Sunt statice, dinamice(animate) sau interactive(Rich media).

Publicitatea interstitiala este reprezentată de banner-ele tranziţionale – apar în fereastra principală a browser-ului, între două pagini web timp de 5-10 secunde. In locul paginii dorite este afişată o reclamă ce permite accesarea site-ului sau continuarea pe pagina dorită. Cel mai cunoscut tip de astfel de publicitate este fereastra pop-up, care apare în orice moment pentru a atrage atenţia asupra unui mesaj publicitar.

Publicitatea « îndrazneaţă » combină creativitatea cu agresivitatea, animaţia cu surpriza, noul cu imaginea brand-ului. Apare in mijlocul vizitării paginii ; imaginea « pluteşte » in pagină, întrerupe navigarea şi nu poate fi întrerupt până la terminarea secvenţei.

Pe langă acestea se regăsesc numeroase alte tipuri de publicitate pe web : publicitatea « plutitutoare », publicitatea comparativă(admisă in SUA şi Marea Britanie însă interzisă în unele tăţi europene printre care şi România), publicitatea locală(afişată doar utilizatorilor din anumite zone geografice), legăturile de text, inserarea facilităţilor de căutare, sponsorizarea, jocurile, felicitările virtuale etc.

Scopul marketingului online este să atingem acei potenţiali clienţi, care s-ar putea să fie interesaţi de oferta noastră. Dar problema este că internetul e foarte vast şi nu e uşor să atragem atenţia asupra ofertei noastre. Unica noastră şansă este să dezvoltăm o strategie prin care nu noi să căutăm potenţialii clienţi ci ei să ne caute pe noi.

Monica Nănescu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: