“Cumpără isteţ la cel mai bun preţ”

6 01 2009

Ca urmare a concurenţei acerbe de pe piaţa de retail, multe supermarketuri oferă produse comercializate sub mărci proprii, care se diferenţiază de mărcile consacrate prin preţul lor mult mai scăzut.

Prima dată când am venit în contact cu astfel de produse a fost în magazinul Billa, unde am întâlnit brandul Clever. Mărturisesc că nici atunci (când încă nu-mi dădusem seama că este brandul propriu de comercializare a produselor) şi nici acum aceste produse nu-mi inspiră încredere. Şi asta pentru că în aparenţă este vorba despre o supraextensie a liniei de produse şi ajungi să îţi pui întrebarea: cum este posibil ca o singură companie să producă atâtea produse, de la brânză, mezeluri, dulciuri, ulei, la produse de întreţinere, hârtie igienică, scutece, dresuri, menaj? Adăugând şi ambalajele foarte simpliste şi neatrăgătoare, plus preţul redus, cam care ar putea fi calitatea unor astfel de produse? Dar, se pare, că nu mulţi gândeau ca mine şi asta pentru că agest gen de produse sub marcă proprie aduc super/hipermagazinelor venituri considerabile.

Ei bine, între timp m-am dumirit şi eu asupra faptului că este vorba despre producători diferiţi care îşi oferă produsele spre comercializare sub brandul unui anumit retailer. Şi că tot pornisem de la exemplul magazinului Billa, se pare că acestuia îi revin venituri frumuşele de pe urma brandului “Clever” ce acoperă o gamă de peste 200 de produse şi care aduce circa 10% din totalul cifrei de afaceri.

Am constatat că strategia pe care se mizează este fidelizarea consumatorilor prin preţuri scăzute, care funcţionează cu atât mai bine când cumpărătorul necesită cantităţi ceva mai mari. Dispunând de stocuri considerabile şi de preţuri scăzute, aceste produse par să fie căutate de cei care au nevoie de cantităţi mari de mărfuri din toate categoriile (companii, hoteluri, restaurante), patronii de diverse SRL-uri fiind printre cei mai fideli cumpărători.

Mirela Burlacu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: