A fost odata…

6 01 2009

Întâmplarea a facut ca eu să fiu cea care, într-un concurs de împrejurări, să-i iau interviu domnului Uri Baruchin, Senior Strategist Brandinstinct, prezent în calitate de speaker la evenimentul Strategic Branding desfășurat în luna septembrie a acestui an. Conceptul promovat de domnul Baruchin, care sperăm că va aduce un suflu nou pe piața locală de profil, este „narrative marketing”. Acesta identifică modul în care oamenii folosesc cuvintele pentru a spune povestea din spatele unui brand aducându-se în prim-plan importanța modului în care consumatorul narează, în stilul propriu, aceste povești, dar și cel în care acestea sunt înțelese. Marketingul narativ încearcă totodată să analizeze orientarea lor, iar acolo unde nu sunt în acord cu valorile reale (pozitive) are brandului, să încerce să le reorienteze. Dar, așa cum spunea și domnul Baruchin, “atunci când se folosește acest gen de marketing trebuie să se ia în calcul și sistemul semiotic , diferitele interpretări pe care fiecare le poate da unei istorisiri, după care, un al doile pas este acela de a se încerca adaptarea poveștilor în funcție de context”. Întrebat despre valoarea adăugată pe care o companie o poate primi aplicând această nouă strategie, Senior Strategist-ul Brandinstinct a ținut să precizeze despre importanța lucrurilor cu sens. Cu alte cuvinte, în opinia sa, sensul unor acțiuni este foarte important, în ideea în care astfel, tu ca și brand, ai puterea de a avea ceva de spus pe piață, mai mult decât au competitorii. Și acum stau să mă gândesc dacă nu este destul de riscantă această tehnică, având în vedere că cel care povestește este consumatorul care a devenit din ce în ce mai pretențios și mai educat și care cu greu mai crede în povești?!

Alina Tabacu

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: