Cât de eficient este marketingul social?

6 01 2009

 

În cadrul unui program ce se bazează pe marketing social sunt folosite tactici care urmăresc creşterea gradului de informare sau de educare, scopul principal fiind totuşi schimbarea de comportament. Oamenii sunt cam reticenţi atunci când vine vorba de schimbarea unui comportament negativ sau când o campanie îşi propune să-i convingă să adopte un comportament pozitiv. O campanie de marketing social trebuie să facă referire la un număr semnificativ de persoane şi are ca scop adoptarea comportamentului dorit. O problemă care a creat controverse în ultima perioadă se referă la promovarea vaccinului contra cancerului de col uterin. Gardasil este un vaccin care îşi propune să prevină infecţia cu virusul HPV. A fost introdus recent în ţara noastră începând cu octombrie 2008, odată cu prima campanie de vaccinare la fetiţele de 11-12 ani. Guvernul a realizat o campanie naţională pentru promovarea acestui vaccin care se pare conform altor surse este respins în toate statele americane. Problema vaccinării a creat numeroase conflicte şi încă n-a cunoscut o soluţionare certă. Guvernul doreşte să aibă un succes naţional cu acest vaccin, dar nu a primit suport din toate părţile, deoarce este încă un vaccin netestat pe termen lung şi cu efecte secundare necunoscute încă pe deplin.


Roxana Larisa Ionita

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: