Construirea credibilitatii prin marketingului social

6 01 2009

Companiile au inteles ca programele de responsabilitate sociala joaca un rol foarte important in construirea reputatiei companiilor si contribuie la castigarea increderii partenerilor, indiferent de domeniul de activitate. Una dintre companiile care pariaza pe marketingul social pentru imbunatatirea imaginii si a credibilitatii companiei, precum si pentru obtinerea sprijinului comunitatii locale este Gabriel Resources, care detine 80% din actiunile Rosia Montana Gold Corporation (RMGC).

Proiectul Rosia Montana promite sa desfasoare activitati miniere in vederea construirii unei infrastructuri compatibile cu obiectivele culturale, sociale, economice si de mediu ale comunitatii locale si ale organismelor nationale si internationale, urmarind dezvoltarea durabila a societatii. Campaniile sociale ale RMGC au fost apreciate de specialisti in domeniu, insa, desi au contribuit la cresterea notorietatii aspectelor pozitive ale proiectului, au dat gres in a-si atinge scopul de a neutraliza perceptiile negative. Obiective precum dezvoltarea durabila a societatii si transparenta asigurata prin publicarea unor rapoarte sociale optimiste nu pot garanta insa succesul programelor de CSR. Este imperios necesar ca acestea sa fie in acord cu misiunea, viziunea si strategia organizatiei, dar si cu comportamentul in societate al acesteia, orice discrepanta putand fi sanctionata. Importanta economica si culturala a zonei Rosia Montana, recunoscuta la nivel international, problemele legate de mediul inconjurator si mai ales profitul urias pe care l-ar obtine compania canadiana, comparativ cu beneficiile obtinute de statul roman si lipsa de transparenta financiara a proiectului pun intr-un con de umbra toate beneficiile pe care le-ar aduce proiectele de responsabilitate sociala ale RMGC.

Desi sustinatorii marketingului social apreciaza abordarea propusa, iar publicul larg eforturile RMGC pentru imbunatatirea vietii comunitatii locale, nu se pot trece cu vederea scandalurile privind practicile incorecte, efectele negative demne de luat in seama si nici aspectele discutabile numeroase ale proiectului. Probabil ca o mai mare deschidere in discutarea problemelor cu care se confrunta acesta ar fi contribuit la cresterea increderii publicului in intentiile companiei. Mai este mult pana la neutralizarea perceptiilor negative si pana la ameliorarea credibilitatii companiei si a programelor sale.

Cristina Aliman

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: