Creaţie pentru creativi

6 01 2009

 

Cartea de vizită a agenţiilor de publicitate sunt campanile realizate de acestea. În aceste condiţii am putea afirma că ele însele nu mai au nevoie de reclamă? Se pare că este  adevărat doar pe jumătate. Dacă lucrurile ar sta chiar aşa, de ce unele dintre ele se mai obosesc să-şi ataşeze numele la anumite campanii? Deci, vor reclama, vor să fie cunoscute, măcar de  viitorii clienţi. Pe youtube am găsit agenţia Bigger Group, iar în filmuleţul său, I Love Advertising, avem parte parte de insight-ul unui om de pază care lucrează acolo, iar acesta ne povesteşte cu multă pasiune de ce iubeşte publicitatea. Am putea spune că este o abordare destul de interesantă şi amuzantă în acelaşi timp, bineînţeles că se putea şi mai bine pentru nişte specialişti în creaţie. Pentru Lowe am găsit trei filmuleţe pe adplayers, SPA, Pustiul, Ultimul angajat, prin care au vrut să ne ofere un insight cu privire la propria agenţie, însă sunt cam scurte şi fără sare şi piper. Gavrilă&Asociaţii este o altă agenţie care s-a autopromovat, sub scuza că ar căuta noi oameni, chiar şi aşa se vede că au lucrat la această campanie, care descrie într-un mod amuzant atmosfera dintr-o agenţie de publicitate, clipul îl puteţi vedea pe iqads. Încă nu este un trend, aşa că nu am găsit şi la alte agenţii clipuri cu şi despre ele, majoritatea alegând să se mândrească cu campaniile clienţiilor şi premiile câştigate. Pe de altă parte, dacă ar face o campanie interesantă şi profesionistă pentru propria agenţie, probabil că acest lucru ar ajunge şi la viitorii clienţi pe care vor să pună mâna. Am observat că agenţiile de publicitate nu prea îşi investesc energia nici în realizarea de blog-uri, greu de crezut, mai ales că acesta este un domeniu pe care ar putea să-l stîpânească foarte bine. La nivel de agenţie găsim doar blogul 360 Digest ce ţine de Leo Burnett, Dog-the-Blog de la Headvertising, Graffiti Blog de la Graffiti BBDO şi blogul neoficial Chestionabil al agenţiei  Gavrilă&Asociaţii. Agenţiile care se bazează doar pe renume, ar trebui să ştie, mai ales ele, că un pic de vizibilitate nu strică nimănui. Aşteptăm cu nerăbdare un 360º pentru o agenţie de publicitate…

 

Surse:

 

http://www.youtube.com/watch?v=7wFkWiTapk8

http://www.adplayers.ro/work/TV-Cinema-1/153-Lowe-Viral-Lowe-Petrecerea.html

http://www.adplayers.ro/work/TV-Cinema-1/152-Viral-SPA.html

http://www.adplayers.ro/work/TV-Cinema-1/150-Lowe-Viral-Pustiul.html

http://iqads.ro/clipul_publicitar_1899/

http://www.leoburnett.ro/360/posts.php

http://www.dog-the-blog.blogspot.com/

http://www.graffiti.bbdo.ro/

http://www.chestionabil.ro/

 

Ina Drăgănoaia

Advertisements

Actions

Information




%d bloggers like this: