Cu ce ne mai îmbie revistele glossy…

6 01 2009

Mi se întâmplă uneori (deşi în ultima perioada m-am cam lăsat de sportul ăsta) să urmăresc pe la chioşcurile de ziare diversele publicaţii care oferă tot felul de mărunţişuri pentru a-şi atrage cititorii (sau cititoarele, întrucât revistele glossy pentru femei sunt cele mai numeroase şi e şi normal, ţinând cont de faptul că noi reprezentăm cel mai mare consumator la nivel mondial): mostre de parfumuri, detergenţi, DVD-uri cu filme, CD-uri cu muzică, tricouri, eşarfe, genţi, mărgeluţe, nelipsitele cosmetice, deodorante, spray-uri fixative şi câte altele.

Ei bine, am ajuns să mă întreb câte dintre doamnele care preferă astfel de reviste le mai cumpără pentru calitatea articolelor scrise şi câte pentru cadourile oferite. Eu recunosc că, dacă mai achiziţionez una din când în când, o fac pentru mărunţişurile oferite şi mai puţin pentru că aş fi vreo cititoare fidelă. Dar până la urmă cred că aspectul acesta nici nu mai contează, atâta vreme cât vânzările cresc vizibil.

Ca strategie de marketing, acest gen de promovare a vânzărilor mi se pare foarte utilă, mai ales că oferă beneficii ambelor părţi implicate în proces: revistei îi sporesc vânzările, iar producătorului care îşi pune la bătaie produsul/brandul ca ofertă promoţională venită odată cu revista îi creşte vizibilitatea şi, cu puţin noroc, poate mostra oferită în revista respectivă o va determina pe consumatoare să caute mai apoi produsul şi în magazine. Deşi, hai să fim serioşi! Un parfum Hugo Boss sau un lip gloss de la L’Oreal nu sunt pentru toate buzunarele, prin urmare consumatoarea noastră va profita de mostra din ofertă, dar achiziţia unui produs asemănător din magazin se va lăsa aşteptată. În mod evident aceast practică nu atrage cumpărători pe termen lung, ci doar acei consumatori tentaţi de oferte.

Dar, mie una îmi convine (atâta vreme cât calitatea produselor oferite nu lasă de dorit). Aşa că, dragi publicaţii glossy, aruncaţi cu oferte, că noi vă pândim!

Mirela Burlacu

Actions

Information

4 responses

7 01 2009
iulia r

Mie mi se pare o tactica foarte buna de fidelizare a clientului. In primul rand, chiar si margelutele, portofelasele si alte chitibusuri de acest gen, reprezinta in esenta, un supliment, ce-i drept unul neconventional. Suplimentele au functia de a creste notorietatea produsului (publicatiei, in cazul de fata), de la dvd-uri pana la gentute sclipicioase, ele atrag clienti noi, ii mentin pe cei vechi si le ofera inca un motiv in plus pentru a cumpara revista/ziarul. Mi se pare o tehnica de marketing foarte eficienta, (probabil ca si voi scrie un post despre) chiar daca chintesenta publicatiei in sine ramane undeva in umbra. Pana la urma scopul e vanzarea, profitul..altfel ar fi ramas publicatii elitiste sau underground, nu? 😉

7 01 2009
Echipa MCA

Iulia, chiar azi am avut o discutie la ore si a reiesit ca multi dintre noi nu vedem nici un rost la product placement-ul din reviste. Numai ca nu avem date statistice care sa ne sustina parerea, deci ramane la stadiul de observatie empirica, fara obiective si metodologie de urmarire.

8 01 2009
iulia r

am luat parte la discutia de la curs, si in acel caz era vorba despre sample-urile de sampoane Nivea, ceea ce intr-adevar sunt inutile si nimeni nu le foloseste, dar ceea ce a scris Mirela aici depaseste putin sfera aceea si am vazut multa lume care ar cumpara o revista pt un gloss de buze, pt un port-fard sau o gentuta de proasta-calitate. Nu sunt o mare cititoare de reviste glossy, dar se pare ca “prinde” la publicul mai putin “specializat”. In ceea ce priveste suplimentele de ziare, acolo, cred ca treaba este mai serioasa si un numar de miercuri al ziarului Cotidianul care vine impreuna cu o carte sau suplimentele ziarului Jurnalul National joaca un rol important in atragerea si mentinerea publicului. Eu asta am vrut sa subliniez prin commentul initial….altfel nu vad nici eu folosul unei mostre de sclipici din bravo sau mai stiu eu ce

10 01 2009
Mirela

Iulia, se pare ca esti de aceeasi parere cu mine. In ceea ce priveste cartile pe care le ofera ziarele, cred ca aici e alta poveste. Ca strategie probabil ca se axeaza pe aceleasi idei de promovare, dar parerea mea este ca aici vorbim de ceva mult mai valoros; cel putin din punctul de vedere al consumatorilor care apreciaza literatura si cinematografia. Cat despre “cadourile” revistelor, chiar cred ca este o tactica ce prinde si mai are multe de oferit.




